اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

ابلاغ 4 هزار میلیارد تومان اعتبار سال 90 برای مدیریت بحران استان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ 4 هزار میلیارد تومان اعتبار سال 90 برای مدیریت بحران استان‌ها خبر داد.

ابلاغ 4 هزار میلیارد تومان اعتبار سال 90 برای مدیریت بحران استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مظاهر برادران در دوره آموزشی حفاظت در بحران ویژه بخشداران استان‌های خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی به زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و اظهار داشت: به‌ کار بردن تجربیات زلزله بم از سوی مردم و مسئولان، سبب کاهش تلفات در زلزله آذربایجان‌شرقی شد، علاوه بر این یکی دیگر از دلایل پایین بودن تلفات انسانی این زلزله در مقایسه با زلزله بم ساعت وقوع آن بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح فرآیند امدادرسانی گفت: با تقسیم فرآیند مدیریت بحران به سه بخش قبل، هنگام و پس از بحران می‌توان در هنگام بحران مدیریت صحیحی داشت و در این ارتباط مهم‌ترین رکن در این فرایند مربوط به مسئله پیش‌بینی و پیش‌گیری قبل از وقوع بحران است.

برادران با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی برای بخشداران در 29 استان از مجموع 31 استان، افزود: در این ارتباط تاکنون کشور گام موثری در راستای تحقق این مهم برداشته است چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای مدیریت صحیح بحران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابلاغ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در تیرماه 87 از سوی رئیس جمهور گفت: این امر سبب شد که سازمان مدیریت بحران از یک اداره‌کل با 14 پست سازمانی به سازمانی با سه معاونت، 14 اداره‌کل و 190 پست سازمانی ارتقا یابد.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر پربرکت‌شان به مناطق زلزله‌زده بم ایجاد سازمانی برای مدیریت و فرماندهی مسائل ناشی از حوادث طبیعی بود.

وی افزود: یک سال دیگر از دوران آزمایشی ساختار یاد شده باقی است که در این ارتباط از نظرات کارشناسی برای اصلاح این ساختار و تقویت آن استقبال می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به بخشداران مبنی بر پایین بودن میزان اعتبارات اختصاص یافته، اظهار کرد: در گزارش خزانه‌داری کل کشور در جلسه اردیبهشت‌ماه امسال شورای عالی مدیریت بحران، میزان بودجه بحران توزیع شده میان استان‌ها در سال 90، 4 هزار میلیارد تومان بود.

برادران ادامه داد: اینکه این اعتبار کلان در جایگاه واقعی خود صرف شده است یا خیر، سئوالی‌ست که باید نهادهای ناظر و نیز مسئولان ذی‌ربط به آن پاسخ دهند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول