اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد

انتخاب لقب کریمه از سوی حضرت زهرا (س) برای حضرت معصومه (س)

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه پدر آیت‌الله مرعشی نجفی مدت‌های زیادی دنبال قبر حضرت زهرا (س) می‌گشت، گفت: یک شب حضرت زهرا(س) به خواب ایشان آمده و می‌فرمایند قبر من در قم و در شهر کریمه اهل بیت(س) است.

انتخاب لقب کریمه از سوی حضرت زهرا (س) برای حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی در دیدار اعضای شورای هماهنگی جشن‌های رضوی در سخنانی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی این شورا برای گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: ما هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم حق خاندان پیامبر اکرم را ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری دهه کرامت اقدامی ارزشمند و ارزنده بوده و باید حق این دهه گرامی داشته شود، تاکید کرد: قم خانه اهل بیت (ع) است و امام صادق (ع) این شهر را حرم خود نامیدند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در روایات از قم به عنوان کوفه صغیره یاد شده است خاطر نشان کرد:‌ امروز چشم دنیا به قم دوخته شده است چرا که این شهر عش آل محمد است.

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری دهه کرامت به نام حضرت معصومه (س) موجب خشنودی امام رضا (ع) است خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) از ساوه به قم عزیمت کردند و این هجرت نشان می‌دهد ایشان به قم توجه و عنایت لازم را داشته‌اند.

علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه در میان فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) شاخص قرار گرفته است افزود: ایشان دارای مقام بسیار رفیعی هستند و سه امام معصوم درباره این بانو سخن گفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه قم و حرم حضرت معصومه (س) خانه اهل بیت (ع) است، در خصوص لقب حضرت معصومه (س)‌ با عنوان کریمه گفت: این لقب را حضرت زهرا (س) به ایشان اعطا کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه پدر آیت‌الله مرعشی نجفی مدت‌های زیادی دنبال قبر حضرت زهرا (س) می‌گشته و بارها به این بانو متوسل شده بود، افزود: یک شب حضرت زهرا (س) به خواب پدر آیت‌الله مرعشی نجفی آمده و می‌فرمایند قبر من در قم و در شهر کریمه اهل بیت (س) است.

علوی‌گرگانی بیان کرد: آیت‌الله مرعشی‌نجفی هر زمان که به حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشرف می‌شد، علاوه بر زیارت کریمه اهل بیت (س) حضرت زهرا(س) را نیز زیارت می‌کرد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت بزرگداشت دهه کرامت خاطر نشان کرد: باید پیام‌های دهه کرامت به همه دنیا ابلاغ شده و این دهه با ابعاد بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول