اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع)

قم را باید با معصومه شناخت

خبرگزاری فارس: معصومه که به دنیا آمد گویی سرنوشتش را با قم گره زدند و او مأموریت داشت که این آبادی در دل کویر را «جهان‌شهری» کند عالم‌افروز تا ساحل نجاتی باشد برای آنان که حقیقت را می‌جویند تا به آن چنگ زنند.

قم را باید با معصومه شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هم‌نشینی با خوبان همیشه خوب است، چه در کنارشان باشی و درکشان کنی چه روزی و روزگاری از شهر و دیارت گذشته باشند و دست تقدیر آنها را به ماندن تشویق کرده باشد و اکنون در کنار آرامگاهشان آرامش یابی.

قم هم از این موهبت بی‌نصیب نیست، کریمه‌ای از خاندان وحی، آشیان در این شهر دارد و مرقد نورانی‌اش آرامشگاه قلب‌های ناآرام است که دل در گرو محبت او دارند چون دختر امام هفتم است و برادر هشتمین امام و امام نهم نیز درباره‌اش فرمود هر که قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

آری، بهشت سزای کسی است که با معرفت قبر این بانوی بزرگوار را زیارت کند، زیارتی از عمق جان و از صمیم قلب تا دل را جلا داده، آماده پذیرش نور کند، نور ولایت و سعادت.

معصومه در قم سکنی گزید و قم از آن پس سراسر نور شد، آسمانی پر از ستاره‌های فقاهت؛ عالمان و طالبان دانش از هر گوشه و کنار به سویش شتافتند تا از سرچشمه این زلال معرفت سیراب شوند و دیگران را هم جرعه بنوشانند.

قم با وجود معصومه به آرمان‌شهر حقیقت‌جویان مبدل و کعبه آمال ره‌پویان وصال شد آنچنان که در وصفش گفته‌اند دری از درهای بهشت به آن باز می‌شود و مردمش از گزند حوادث در امان خواهند بود.

معصومه به شوق دیدار برادر از دیار خویش کوچ کرد و هر چند به وصال او نائل نشد اما قم را تا قیام موعود از وجود با برکت خود متنعم ساخت و خویشتن نگین حلقه انگشتری شد که بعدها آن را عش آل محمد(ص) نامیدند.

قم را باید با معصومه شناخت؛ چون که او قم را به جهانیان شناساند و سبب شهرتش شد تا آنجا که امروز هر که شوق پیروی از حقیقت دارد گام در قم می‌نهد تا از این سرچشمه معرفت و حقیقت سیراب گردد.

معصومه که به دنیا آمد گویی سرنوشتش را با قم گره زدند و او مأموریت داشت که این آبادی در دل کویر را «جهان‌شهری» کند عالم‌افروز تا چون فانوسی در اقیانوس پرتلاطم حوادث، روشنگر ره‌گم‌کردگان باشد و ساحل نجاتی باشد برای آنان که حقیقت را می‌جویند تا به آن چنگ زنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول