اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه استان کرمانشاه:

حضرت معصومه(س) از نظر علمی بانوی مکرمه‌ای بودند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) از نظر فضائل علمی بانوی مکرمه‌ای بود که همانند حضرت زینب(س) به لطف خداوند علم در وجودش متبلور شده بود.

حضرت معصومه(س) از نظر علمی بانوی مکرمه‌ای بودند

حجت‌الا‌سلام سید حبیب‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: امام هادی(ع) در وصف حضرت فاطمه معصومه(س) می‌فرماید هر کس عمه‌ام حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب است.

موسوی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) دخت مکرم امام موسی‌بن‌جعفر(ع) و خواهر امام رضا(ع) و عمه امام هادی(ع) تا امام زمان (عج) است. ولادت این بانوی مکرمه در سال 173 هجری قمری بوده که این امامزاده دارای صفاتی است که در دیگر امامزاده‌ها نیست.

رئیس حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: حضرت معصومه(س) دارای حق شفاعت و زیارت‌نامه مخصوص است که از زبان امام معصوم نقل شده است.

موسوی تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه از نظر فضائل علمی بانوی مکرمه‌ای بود که همانند حضرت زینب به لطف خداوند علم در وجودش متبلور شده بود.

وی ادامه داد: در تاریخ شاهد هستیم که هر وقت بزرگان علما برای بهره‌گیری از علم به خدمت امام موسی‌بن‌جعفر(ع) مراجعه می‌کردند و امام تشریف نداشتند حضرت معصومه(س) سوالات علما را پاسخ می‌داد تا جایی که وقتی جواب سوالات را به امام هفتم ارائه می‌دادند جواب همه سوالات مطابق دین بود.

موسوی افزود: از میلاد بانوی مکرمه در اول ذی‌القعده تا میلاد با سعادت امام رضا(ع) در 11 ذی‌القعده دهه کرامت نامیده شده است تا با پیروی از سیره این بانوی مکرمه کریمه اهل بیت و برادر معصومشان بتوانیم به مسلمانان بی‌بضاعت در همه مسائل از جمله مسائل مالی و انفاق گرفته تا مسائل فرهنگی منبرها و جلسات خدمتگزاری کنیم.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول