اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

حضرت معصومه(س) نام و مرام زهرای اطهر را زنده کرد

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حضرت معصومه را زهرای ثانی نامیده‌اند چرا که نام و مرام مادرش زهرا(س) را زنده کرد.

حضرت معصومه(س) نام و مرام زهرای اطهر را زنده کرد

حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: وجود مبارک حضرت معصومه(س) در شهر قم عنایتی است که خداوند به مردم ایران داشته است.

وی ادامه داد: وجود مضجع شریف این بانوی بزرگوار در قم که خاستگاه انقلاب اسلامی و پایگاه حوزه سترگ علمیه است، به حق نشانی از ایمان معنویت و پیوند مردم ایران با امامت است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به علم این بانوی بزرگوار ابراز کرد: حضرت معصومه(س) بانوی عالمی بود که معلمی نداشت.

وی گفت: ایشان بانوی فاضلی بود که از دریای بیکران خاندان عصمت و طهارت بهره برد و جایگاه والایی نزد ائمه(ع) داشت.

رضوی‌مهر بیان کرد: یکی از خصوصیات بارز حضرت معصومه(س) عصمتی است که پدر بزرگوارش با نام‌گذاری خود به آن اشاره کرده است.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار دانش‌آموخته علوم خاندانی است که خداوند آنان را از برترین‌های مخلوقات خویش قرار داده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: فاطمه معصومه(س) جان خود را فدای ولایت کرد و تلخی و مرارت هجرت را برای یاری دین خدا به جان خرید.

وی با بیان دشواری‌های سفر مدینه تا مرو برای حضرت معصومه(س) اضافه کرد: این بانوی بزرگوار در این مسیر مانند زینب کبری پیام‌رسان رسالت برادرش بود و از این حرکت زمینه‌ای برای روشنگری مردم آن زمان ساخت.

رضوی‌مهر گفت: حضرت معصومه(س) در مسیر دچار مشکلات فراوانی شد و در مواجهه کاروانش با اشرار بسیاری از نزدیکان خود را از دست داد اما استقامت خود را حفظ کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) تنها 17 روز پس از ورود به قم زندگی کرد، اظهار داشت: شهر قم امروز به گنبدی که محل نزول ملائکه الهی است آراسته شده و مردم قم هر روز به برکت این بانوی بزرگوار از کرامات الهی بهره‌مند می‌شوند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برخی از کرامت‌های حضرت معصومه(س) عنوان کرد: خواندن نماز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ثواب دوچندانی دارد.

وی گفت: امام جواد(ع) نیز زیارت عمه بزرگوارش در قم را دلیل واجب شدن بهشت عنوان کرده و دیگر ائمه(ع) نیز در روایاتی به این موضوع تاکید کرده‌اند.

رضوی‌مهر با اشاره به رابطه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ابراز داشت: رابطه این دو بزرگوار مانند رابطه مراد و مرید بود و حضرت معصومه(س) همواره از ولی زمان خود پیروی محض داشت.

وی بیان کرد: سخنان حضرت معصومه (س) و سیره وی بیانگر اهداف علمی و مواضع سیاسی آن حضرت بوده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این بانوی بزرگوار در راه دفاع از ولایت هرگز لحظه‌ای سکوت نکرد و با خطبه‌های رسا و کلمات شیوا دین خدا را یاری می‌داد.

وی با اشاره به رابطه حضرت معصومه(س) و فاطمه زهرا(س) ابراز داشت: خطبه‌های این بانوی بزرگوار رنگ و بویی از خطبه مادرش حضرت زهرا(س) دارد.

رضوی‌مهر یادآور شد: فاطمه معصومه(س) به حق زهرای ثانی نام گرفته چرا که هم نام و هم مرام مادرش را بار دیگر در زمان خود زنده کرد.

وی گفت: حضور حضرت معصومه(س) در ایران موجب شد تا خیل عظیمی از فرزندان بنی‌هاشم و سادات معظم به ایران حرکت کنند و امروز شاهد این هستیم که گنبد و بارگاه شریف او مانند ستاره‌های آسمان درخشیده و مسیر بندگی را روشن می‌کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ثواب زیارت حضرت معصومه(س) گفت: به شهادت دو امام معصوم، پاداش این زیارت، بهشت خداوند است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول