اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

راه‌اندازی500 مدرسه ورزش در کشور

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی500 مدرسه ورزش طی سال جاری در کشور خبر داد.

راه‌اندازی500 مدرسه ورزش در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید رضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از معاونان و مدیران آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش قائم مقام وزیر در حوزه ورزش به عنوان نایب رئیس فدراسیون آسیا انتخاب می‌شود و در کنار آن شاهد نایب قهرمانی تیم فوتبال دانش‌آموزی کشور هستیم.
وی اضافه کرد: در دو سال گذشته تیم‌های ورزش دانش‌آموزی ما در مسابقات جهانی و بین‌المللی کسب افتخار کرده‌اند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در رشته ورزشی شنا در سال تحصیلی گذشته کار موفقی انجام شد به طوری که در برخی از استان‌ها نظیر اردبیل چندین استخر شنا احداث و راه‌اندازی شد.
حاجی‌بابایی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش تنها میز و صندلی و کلاس و تدریس نیست تصریح کرد: باید در مدرسه زیبایی‌هایی خلق شود تا دانش‌آموزان از آن بهره‌مند شوند.
وی در مورد احداث سالن ورزشی در استان اردبیل نیز بیان داشت: 52 سالن ورزشی براساس مصوبه دولت باید در این استان احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش از تغییر الگوی مدرسه‌سازی در کشور خبر داد و گفت: هر فضای آموزشی که در کشور احداث می‌شود باید متناسب با نیاز دانش‌آموزان تعریفی جدید و ساختاری روشن برای آنها مشخص شود تا دانش‌آموزان بتوانند در این فضاها در حوزه پرورشی و تربیتی ورزش و نشاط و تعالی کسب موفقیت کنند.
حاجی‌بابایی از راه‌اندازی رشته ژیمناستیک و طناب‌زنی در مقاطع تحصیلی ابتدایی خبر داد و اظهار داشت: باید سعی کنیم 13 میلیون دانش‌آموز ما با ورزش انس گرفته و در سایه آن انحرافات فکری و اجتماعی و برخی ناهنجاری‌های دیگر از بین برود.
وی درپایان سخنان خود ضرورت شکل‌گیری جامعه سالم را در سایه تربیت شایسته در مدارس یادآور شد و افزود: ما در سایه آموزش و پرورش قوی است که می‌توانیم کشور را نجات دهیم چرا که وجود ده‌ها کارخانه صنعتی در یک استان نماد پیشرفت و توسعه نیست بلکه نماد توسعه و پیشرفت حقیقی تولید نیروی انسانی کارآمد است که آموزش و پرورش حرف اول را در توسعه پایدار هر استان با تربیت نیروی انسانی خلاق می‌زند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول