اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار انجام می‌شود؛

راه‌اندازی 18 مدرسه ورزش در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید، 18 مدرسه ورزش در 8 رشته ورزشی در سراسر سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 18 مدرسه ورزش در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلامرضا محمدقاسمی در جمع خبرنگاران در خانه معلم زاهدان به تشریح عملکرد آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت.
‌وی اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم امسال سال تحصیلی را متمایز از سال‌های قبل برگزار کنیم. 
‌مدیرکل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان افزود: راه‌اندازی تعداد 184 مجتمع آموزش و پرورش در سال تحصیلی  جدیددر ادامه 427 مجتمع روستایی که در سال گذشته راه‌اندازی شده یکی از اقدامات انجام شده برای سال تحصیلی جدید است.
‌محمدقاسمی بیان داشت: طرح همگام با قرآن در تمامی مدارس از امسال اجرا می‌شود، به گونه‌ای که معلمان قبل از تدریس باید چند آیه از قرآن کریم را تلاوت کرده و بعد به تدریس می‌پردازند.
‌وی افزود: افزایش 100 درصدی مدارس قرآنی در سال تحصیلی جاری به طوری ‌که رقم 392 مدرسه در سال تحصیلی گذشته به 784 مدرسه افزایش یافته است. 
‌مدیرکل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال یکی دیگر از ابتکارات ما ایجاد ظرفیت خالی در مدارس به تعداد 3 هزار و 500 نفر در سراسر استان علاوه بر ظرفیت معمول بود.
‌وی تصریح کرد: امسال سعی شده یک تیم مرکب از واحدهای مختلف به شهرستان‌ها بفرستیم و اتاق‌ها و دفاتر و انبارهای خالی و اضافی را احیاء و به کلاس درس تبدیل کنیم. 
‌محمدقاسمی گفت: راه‌اندازی کلاس‌های هوشمند به تعداد 300 در سال تحصیلی‌جاری از دیگر اقدامات آموزش و پرورش است. 
‌مدیرکل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان از خریداری 2 میلیارد و 800 میلیون تومان کتاب درسی دانش آموزان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها تمامی مقاطع برای  سال تحصیلی جدید تهیه، خریداری و به شهرستان‌ها ارسال شده و از روز چهار شنبه در بین مدارس توزیع می‌شود. 
‌محمدقاسمی خاطرنشان کرد: طرح دیگری که سال تحصیلی امسال را متمایز می‌کند، اجرای طرح یک نوبته شدن مدارس در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی است.
‌وی ساماندهی ساعات هفتگی مدارس در تمامی مقاطع و بحث تعطیلی روز پنج‌شنبه را از دیگر برنامه‌های سال تحصیلی جدید عنوان کرد. 
مدیرکل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ساماندهی ساعات هفتگی مدارس، برنامه‌ریزی شده مدارس ابتدایی یک شیفت و مدارس دو شیفته روز پنج شنبه هر هفته را تعطیل باشند.
وی ادامه داد: مدارس خاص نیز از جمله تیزهوشان، نمونه، شاهد و ایثارگر در مقطع راهنمایی و دبیرستان و هنرستان‌ها و مدارس تک شیفت راهنمایی و دبیرستان هم شامل تعطیلی روز پنج‌شنبه می‌شوند. 
محمدقاسمی گفت: چهار سری تجهیزات کامل آموزشی از جمله میز و صندلی و ... با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس به تمامی مدارس منتقل شده است. 
مدیرکل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان بیان داشت: هم‌اکنون 144 معلم‌سرا در سطح سیستان و بلوچستان داریم که آنها نیز برای رفاه معلمان مجرد مجهز شده‌اند.
وی تصریح کرد: نزدیک به 14 میلیارد ریال سرانه و کمک‌سرانه در دو مرحله در سراسر این استان بین نزدیک به 6 هزار واحد آموزشی برای آماده‌سازی توزیع شده است.
محمدقاسمی ادامه داد: تلاش می‌کنیم‌ برای نخستین بار 18 مدرسه ورزش در هشت رشته ورزشی در سراسر سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.
‌وی از استمرار طرح شنا برای دانش‌آموزان مقطع سوم ابتدایی و برای نخستین‌‌بار اجرای طرح طناب‌زنی در مقطع چهارم ابتدایی خبر داد.
مدیرکل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی شده امسال 27 هزار دانش‌آموز دختر و پسر از پایان مهر ماه به اردوی راهیان نور اعزام شوند که این رقم نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی دارد. 
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول