اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

100 درصد کتاب‌های درسی توزیع شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از توزیع 100 درصد کتاب‌های درسی در مقطع ابتدایی در بین مدارس و یا دانش‌آموزان خبر داد.

100 درصد کتاب‌های درسی توزیع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه آغاز سال تحصیلی در اردبیل اظهار داشت: امسال شروع سال تحصیلی با اجرای سند تحول بنیادین و ریل‌گذاری در این زمینه آغاز شده و ما براساس این سند که نقشه راهمان است، تلاش می‌کنیم تا اهداف آموزشی و پرورشیمان را مطابق با خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری و خانواده‌های متدین تعریف و تعقیب کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های سال تحصیلی امسال نسبت به سال گذشته افزایش 52 مدرسه خاص در استان اردبیل است که ما در کنار برنامه‌های جدی در چهار حوزه آموزشی، پرورشی، ساماندهی نیروی انسانی و تقویت تجهیزات و توسعه متوازن مسایل عمرانی سعی می‌کنیم دانش‌آموزان را در بهترین فضای آموزشی تربیت کنیم.

محمودزاده خاطرنشان کرد: در این 52 مدرسه‌ای که از قبیل استعدادهای درخشان، شاهد، مدارس نمونه دولتی و مدارس قرآنی ابتدایی به مجموعه آموزش و پرورش افزوده شده است سعی ما کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت است که امیدواریم به این خواسته مطلوب خود دست یابیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بیش از 20 هزار دانش‌آموز در این مدارس به تعداد دانش‌آموزان سال قبل افزوده می‌شود تا تحصیل خود را انجام دهند.

وی از تشکیل پنج کارگروه اساسی در قالب ستاد مهر در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در این کارگروه‌ها سعی کردیم تعمیر و تجهیز، ساماندهی نیروی انسانی، انتصاب مدیران، ارزیابی شاخص‌ها و آماده‌سازی فضای آموزشی در قالب پروژه مهر مورد نظر و هدف‌گذاری ما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تقویم آموزشی یک ساله تمام مدارس و برنامه‌های هفتگی آنها با بررسی دقیق مدیران و گروه‌های درسی تدوین و آماده شده است، ادامه داد: ما برای شروع یک سال تحصیلی کم دغدغه و بدون مشکل آمادگی کامل داریم و معتقدیم تمام زیرساخت‌های لازم برای تقویت نظام تعلیم و تربیت مهیا شده است.

 

رویکرد ساماندهی نیروی انسانی بومی و تخصصی بوده است

به گزارش فارس، محمودزاده در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در ساماندهی نیروی انسانی رویکرد بومی و تخصصی مد نظر و ملاک کار بوده است، یادآور شد: ما اولین استان کشور هستیم که توانستیم با لحاظ کردن این دو اصل کیفیت آموزشی را ارتقا دهیم و در اجرای سند بنیادین و نظام آموزشی جدید 6-3-3 موفق عمل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در مقطع تازه تأسیس ششم ابتدایی و آموزش‌های ارایه شده برای آنها اشاره کرد و گفت:‌ بیش از سه هزار معلم به صورت تخصصی در دوره ابتدایی و پایه دوم ابتدایی و ششم ابتدایی از آموزش 120 و 180 ساعته برخوردار شدند تا در ایام تابستان بیشتر با کتاب‌های جدیدالتألیف این دو پایه آشنا شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان افزود: 100 درصد کتاب‌های پایه دوم و ششم ابتدایی تغییر یافته و جدیدالتألیف است و ما از ماه‌های گذشته کتاب‌های مورد نظر را تهیه کردیم و بخشی را در اختیار دانش‌آموزان و بخش دیگری را نیز در اختیار مدارس قرار دادیم تا از اول مهر ماه شروع به توزیع کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول