اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد؛

آموزش از بستر محدود کتاب‌های درسی خارج شد

خبرگزاری فارس: معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد توانسته آموزش را از بستر محدود کتاب‌های درسی خارج و آن را به پهنه وسیع هنر هفتم منتقل کنند.

آموزش از بستر محدود کتاب‌های درسی خارج شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش اصفهان، حمیدرضا کفاش اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های گوناگون و متنوع یکی از مهم‌ترین رخدادهای هنری در ایران است که در این میان جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گردهمایی‌های اهالی هنر سینما در ایران محسوب می‌شود که میان مخاطبان خاص خود یعنی دانش‌آموزان، معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت و سایر علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره‌ای با هدف‌های آموزشی و تربیتی که بیانگر نقش مؤثر و عمیق سینما و هنر نمایش بر مخاطبان و بینندگان خود است و نشان می‌دهد که هنر هفتم به عنوان آخرین هنر و پرمخاطب‌ترین آن توانسته در طول 100 سال اخیر عرصه‌های علمی، آموزشی و تربیتی را نیز درنوردد و از آن خود کند و به عنوان یک رسانه آموزشی نیز عمل کند.  
معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به همین دلیل بود که صاحب‌نظران آموزش و پرورش به این باور رسیدند که می‌توانند از طریق پرده سفید و جادویی، بیشترین، بهترین و سریع‌ترین مفاهیم علمی، آموزشی و فرهنگی را به دانش آموزان منتقل کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر جشنواره بین‌المللی رشد، به عنوان نخستین جشنواره آموزشی ایران طی چهار دهه با برگزاری منظم و  منسجم خود یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های سینمایی کشور است و حضور ده‌ها کارگردان برجسته ایران و جهان، منتقدان سینما و در سال‌های اخیر فیلم‌سازان دانش‌آموز با خلاقیت، نوآوری و نگاهی تازه به جهان پیرامون خویش توانسته‌اند آموزش را از بستر محدود کتاب‌های درسی خارج و آن را به پهنه وسیع هنر هفتم منتقل کنند.
کفاش بیان داشت: جشنواره فیلم رشد اینک درختی پهناور و ریشه‌داری است که شکوفه‌های آن هرساله فضای تعلیم و تربیت ایران اسلامی را عطرآگین می‌سازد و شمیم آن روح میلیون‌ها کودک و نوجوان را سرشار از الطاف و پویایی می‌سازد.
وی افزود: انتظار داریم که دست‌اندرکاران عرصه‌های فرهنگ و هنرآموزش کشور همواره با حمایت‌ها و توجهات خویش برای حفظ و پاس داشت این دستاورد عظیم آموزشی، هنری تلاش و همتی در خور هنر اسلامی-ایرانی داشته و تداوم بخش این رخداد بزرگ باشند تا هر سال شاهد تعالی و رشد والای آن باشند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول