اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

حجم کتاب‌های درسی کاهش می‌یابد / ‌ساعات‌ درس قرآن دوره ابتدایی افزایش‌ یافت

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول آموزش و پرورش به دنبال حجیم کردن کتاب‌های درسی نیست و حجم کتاب‌های درسی کاهش می‌یابد.

حجم کتاب‌های درسی کاهش می‌یابد / ‌ساعات‌ درس قرآن دوره ابتدایی افزایش‌ یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم سحرخیز عصر امروز در آیین تودیع مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کرمان در بین مدیران استانی از سخت‌کوشی، متانت و وقار بیشتری برخوردار بود.
وی ابراز داشت: نظام آموزش و پرورش ما نظامی وارداتی، کهنه و تقلیدی است، در حالی که این نظام باید مبتنی بر فرهنگ غنی اسلامی، فلسفه اسلامی و برگرفته از قرآن و سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) باشد.
سحرخیز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش امروزی ما فاقد فلسفه معین و مشخص مبتنی بر قوانین اسلامی و فاقد بهره‌وری و اثربخشی مورد انتظار است، افزود: خروجی‌های نیروی انسانی آموزش و پرورش در حد طراز و انتظار نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی بیان داشت: سند ملی تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تلاش بیش از 500 نفر از اندیشمندان، حوزه علمیه و دانشگاه و جمع بسیاری از فرهنگیان و پژوهشگران تدوین شد.
سحرخیز با بیان اینکه سند ملی تحول بنیادین در آموزش و پرورش به تدریج اجرایی می‌شود، ‌عنوان کرد: ساختار جدید نظام آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: نقشه جامع علمی کشور، برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی اسنادی هستند که همگرایی با سند تحول آموزش و پرورش دارند.
سحرخیز با بیان اینکه نظام ابتدایی در 123 کشور دنیا شش ساله است، ابراز داشت: نظام جدید آموزشی در کشور شش، سه، سه است و دانش‌آموزان شش سال دوره ابتدایی و سه سال دوره متوسطه اول و سه سال دیگر دوره متوسطه دوم را می‌گذرانند.
وی دوره ابتدایی را در نگاه مبتنی بر دیدگاه اسلامی و فقهی بهترین مجال برای تربیت آدمی و شکل گرفتن شخصیت انسان و ثبات عادات پسندیده برشمرد و افزود: در طرح شش، سه، سه یک سال به دوره ابتدایی افزوده می‌شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: پایه ششم از جنس ابتدایی است و فقط دو ساعت به درس‌های ابتدایی افزوده شده است.
سحرخیز بیان داشت: درس‌های کار و فناوری و تفکر و پژوهش از سال آینده به دروس ابتدایی اضافه می‌شود.
وی از ترسیم هشت حوزه برای یادگیری در سند ملی تحول بنیادین در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: کار و فناوری، تفکر، علوم، فرهنگ و هنر و ریاضی از جمله این محورها به شمار می‌رود.
سحرخیز با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده پایه اول راهنمایی نداریم، تصریح کرد: در هر سال کتاب‌های دو پایه تحصیلی دگرگون می‌شود و به سمت اسلامی شدن تعلیم و تربیت پیش می‌رویم تا پس از شش سال کتاب‌های متفاوت از نظر شیوه آموزش و تغییر نگاه داشته باشیم.
وی گفت: دوره پیش‌دانشگاهی شش سال دیگر حذف می‌شود.
سحرخیز معلم را اصل، پایه و ریشه تحول آموزشی دانست و اظهار داشت: نگاه در تربیت در کنار برنامه‌محوری و معلم محوری است و با به‌کارگیری فناوری‌های نوین برای توانمندسازی معلمان تلاش می‌کنیم.
سحرخیز با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش به دنبال حجیم کردن کتاب‌های درسی نیست از کاهش حجم کتاب‌های درسی خبر داد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: 2 میلیون نفر در آموزش و پرورش نهضت قرآنی و حفظ قرآن را آغاز کرده‌اند.
سحرخیز ابراز داشت: یک ساعت به ساعت‌های درس قرآن دوره ابتدایی افزوده شده است.
انتهای پیام/ش10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول