اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خبر داد

رشد 10 برابری جذب سرمایه خارجی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از رشد 10 برابری جذب سرمایه خارجی در استان در سال جاری خبر داد.

رشد 10 برابری جذب سرمایه خارجی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسن میرزاخانی بعد از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد سرمایه‌گذاری خارجی استان اظهار داشت: بر اساس آمارهای رسمی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران میزان سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 10 برابری برخوردار شده است.

وی تصریح کرد: فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نقش بسیار مؤثری در این افزایش داشته است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور از قابلیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است خاطر نشان ساخت: با وجود تحریم‌ها و تبلیغات دروغین دشمنان امروز شاهد سرمایه‌گذاری خوب خارجی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی هستیم که بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به کشورهای اروپایی است.

میرزاخانی با بیان اینکه با فعالیت و راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی برنامه‌های سازنده‌ای در راستای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی اجرایی شده است گفت: این مرکز به دنبال این است در سال جاری زمینه جذب سرمایه خارجی را برای واحدهای تولیدی فاقد سرمایه‌گذاری خارجی فراهم سازد.

به گفته وی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در دو حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و با رویکرد رفع مشکلات و موانع پیش روی متولیان سرمایه‌گذاری و تسهیل در امر اخذ مجوزها و موافقت‌نامه‌های مورد نیاز فعالیت، اقدامات ارزنده‌ای را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درآمدهای وصولی استان شامل درآمدهای عمومی و ملی در پنج ماهه سال جاری بالغ بر 3143 میلیارد ریال می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد داشته است.

میرزاخانی بیان کرد: از این رقم بالغ بر 2085.6 میلیارد ریال مربوط به درآمدهای عمومی استان در پنج ماهه سال جاری است که توسط دستگاه‌های اجرایی از محل درآمدهای عمومی به تفکیک درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم، درآمدهای حاصل از فروش کالاها و خدمات، درآمدهای حاصل از جرائم و تخلفات، درآمدهای حاصل از مالکیت دولتی و سایر درآمدهای متفرقه وصول گردیده است که نسبت به مصوب پنج ماهه سال جاری، 88.8 درصد محقق شده است.

وی ادامه داد: میزان وصولی درآمدهای ملی در استان طی مدت یاد شده بالغ بر 1057.4 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 41 درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول