اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران:

پارک‌های بانوان با هدف ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی ایجاد شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: پارک‌های ویژه بانوان با هدف ایجاد زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی ایجاد شده و تا پایان سال جاری دو پارک دیگر نیز در پارک لویزان و چیتگر احداث می‌شود.

پارک‌های بانوان با هدف ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ظهر امروز جشنواره اوقات فراغت بانوان و تفریحات سالم در بوستان پردیس بانوان منطقه 15، با حضور نرگس معدنی‌پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران،‌ سید احمد صفوی شهردار منطقه 15 و جمعی از معاونان و مدیران و مسئولان ذیربط افتتاح شد.

معدنی‌پور با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد تاکید کارشناسان بحث اوقات فراغت به ویژه اوقات فراغت بانوان است، گفت: در جامعه امروز مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه اجتماعی و فرهنگی و اوقات فراغت از اهمیت بالایی برخوردار است به‌ویژه برای بانوان که نقش مهمی در جهت برنامه‌ریزی اوقات فراغت خانواده دارند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: این موضوع همواره مورد توجه ویژه شهردار تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران بوده و در این راستا اقدامات مهمی در جهت ایجاد مجموعه‌های فرهنگی، ‌ورزشی، ‌اجتماعی و ... برای بانوان انجام شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: حضور اجتماعی بانوان با ایفای نقش مادری و همسری منافاتی نداشته و جشنواره اوقات فراغت بانوان نیز با هدف تبیین این دیدگاه در جامعه اجرایی می‌شود.

معدنی‌پور یادآور شد: پارک‌های ویژه بانوان تاکنون در سه منطقه با هدف ایجاد زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی ایجاد شده و تا پایان سال جاری دو پارک دیگر نیز در پارک لویزان و چیتگر احداث می‌شود.

صفوی نیز با اشاره به جایگاه ویژه بانوان در دین مبین اسلام گفت: مدیریت شهری و به‌ویژه شهردار تهران بر اساس آموزه‌های دینی،‌ توجه ویژه‌ای به شان و منزلت بانوان قائل است و طی چند سال اخیر با توجه به تغییر رویکرد شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی، ‌نگاه ویژه‌ای به مجموعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بانوان داشته است.

شهردار منطقه 15 اظهار داشت: ‌در این راستا ضمن ایجاد بسترهای مناسب اجتماعی و فرهنگی شامل سرای محلات، ‌مجموعه‌های الزهرا (س)، ‌شهربانو و ... توجه خاصی به در اختیار قرار دادن این امکانات برای بانوان شده است.

وی در پایان در تشریح امکانات فرهنگی، ‌ورزشی منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر منطقه بالغ بر 15 سرای محله، ‌25 مجموعه ورزشی، 20 کتابخانه، ‌مجموعه پردیس بانوان به مساحت 27 هکتار با امکانات فرهنگی، ‌اجتماعی و ورزشی و فضای سبز مناسب و متنوع و ... دارا است که تا پایان سال جاری پنج سرای محله دیگر نیز تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

این گزارش حاکی است، در پایان مراسم مسئولان حاضر از غرفه‌های دایر در سطح محدوده بوستان پردیس بانوان شامل مشاوره خانواده، ‌روانشناسی و تغذیه، ‌بهداشت، ‌دهکده سلامت، تست BMI، بازیافت، ‌گل و گیاه، ‌دکوراسیون منزل و رشته‌های مختلف ورزش و ... بازدید به‌عمل آوردند.

گفتنی است، ‌این جشنواره تا 29 شهریور ماه دایر است و تعداد 4 هزار و 500 نفر از بانوان شاغل در شهرداری تهران و مراکز تابعه از امکانات آن برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول