اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 مشهد:

نبود پارکینگ برای خودروهای سنگین در مشهد خطر جدی است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 6 مشهد گفت: نبود پارکینگ برای خودروهای سنگین در مشهد یک خطر جدی است.

نبود پارکینگ برای خودروهای سنگین در مشهد خطر جدی است

به گزارش  خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام کریمی شهردار این منطقه در جلسه‌ای که ظهر امروز با حضور جمعی از ساکنان منطقه شش مشهد برگزار شد، به پروژه صدمتری اشاره کرد و اظهار کرد: این پروژه‌ای که در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده فقط برای وضعیت کنونی مشهد طراحی نشده بلکه در اجرای آن افق آینده در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در اجرای پروژه مذکور اگر شهرداری در کنار اجرای صدمتری سایر تغییرات را هم در نظر می‌گرفت باید هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شد که واقعا این امر در توان این نهاد نیست.

کریمی با یادآوری تامین اعتبارات شهرداری از سوی خود مردم، عنوان کرد: ما هرکاری که انجام می‌دهیم اعتبار آن از سوی شهروندان این شهر تامین می‌شود که بر اساس این مبالغ هم نمی‌شود در همه جا و برای همه کار سرمایه گذاری کرد.

 شهردار منطقه 6 مشهد اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که از سوی اهالی این محله مطرح است جمع‌آوری آب‌های سطحی است، اما باید ساکنان در نظر بگیرند اجرای کامل این طرح هزینه‌های زیادی را می‌طلبد که دست ما بسته است.

ایجاد فضای سبز در قسمت شرقی صدمتری

کریمی در ادامه از ایجاد فضای سبز در قسمت شرقی صدمتری خبر داد و گفت: طرح این پروژه در دو فاز آماده شده که عملیات اجرایی فاز اول آن در سال جاری آغاز خواهد شد.

به گفته وی، برای اجرای پارک خطی در حاشیه صدمتری باید 27 الی 28 ملک تعریض شود.

شهردار منطقه 6 مشهد در پاسخ به سئوال یکی از شهروندان در خصوص احداث و برقی کردن پل‌های عابرپیاده صدمتری، عنوان کرد: پیگیر برقی کردن و احداث پل عابرپیاده در صدمتری هستیم.

کریمی درباره احداث یک مرکز خرید ارزاق عمومی که از درخواست‌های اصلی ساکنان کوی آقا مصطفی خمینی است، تصریح کرد: با سازمان میادین برای احداث یک بازار ارزاق عمومی مکاتبه می‌کنیم که در صورت تایید برای رفع مشکلات ساکنان محله احداث خواهد شد.

پیگیری احداث پارکینگ خودروهای سنگین

شهردار منطقه 6 مشهد در ادامه این جلسه در پاسخ به سئوال یکی دیگر از شهروندان که به محصور بودن کوی آقا مصطفی خمینی اشاره کرد و از پارک خودروهای سنگین در این محله و سلب آسایش از مردم معترض بود، گفت: احداث پارکینگ برای وسایل سنگین از مواردی است که تا حد زیادی مشکلات مردم این محله را حل خواهد کرد و ما هم برای احداث آن که به منظور ساماندهی وضعیت فعلی خواهد بود پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

کریمی همچنین در خصوص افزوده شدن یک خط اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران کوی آقا مصطفی خمینی، خاطرنشان کرد: برای افزوده‌شدن خط باید سازمان اتوبوسرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و در صورت تایید این سازمان چنین امری ممکن خواهد شد.

به گفته وی به زودی سه ایستگاه اتوبوس در این محله به سایبان شیشه‌ای مجهز شده و طبق استانداردهای روز تعمیر می‌شود.

مسدود شدن زیرگذرهای 20 متری اول و دوم

شهردار منطقه 6 مشهد همچنین در پاسخ به درخواست چند تن از شهروندان مبنی بر تجمع معتادان در برخی از زیرگذرها و زمین‌های رها شده، گفت: زیرگذرها در 20 متری اول و دوم مسدود خواهد شد.

وی در خصوص زمین‌های رها شده نیز تصریح کرد: ساماندهی این زمین‌ها نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

تجهیز مساجد کوی آقا مصطفی خمینی به کتابخانه

در ادامه جلسه همچنین کریمی از تجهیز مسجد ابوالفضلی‌ها به کتابخانه خبر داد و افزود: اگر در مساجد مکانی برای قرار دادن کتاب وجود داشته باشد ما آمادگی داریم که محل مورد نظر را تجهیز به انواع کتاب کنیم.

وی اضافه کرد: با درخواست شهروندان این محله مبنی بر ایجاد کتابخانه قفسه باز در این مسجد به‌ زودی 300 جلد کتاب برای استفاده عموم به این مسجد اهدا می‌شود.

شهردار منطقه 6 مشهد درباره ساخت مکان‌های ورزشی و آموزشی در کوی آقا مصطفی خمینی، عنوان کرد: در حال حاضر برخی از کلاس‌های آموزشی در مساجد از جمله این مسجد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای احداث زمین ورزشی نیز با تربیت بدنی مکاتبه خواهیم کرد که در صورت تایید این اداره یکی از زمین‌های رها شده این محله فنس کشی خواهد شد و برای استفاده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ قربانی رئیس ناحیه 2 از اصلاح ورودی کوی آقا مصطفی خمینی خبر داد و گفت: اصلاح ورودی این کوی در حال پیگیری است.

وی به اقدامات صورت گرفته در این محله اشاره کرد و افزود: زیرسازی و آسفالت پیاده‌روها، لکه‌گیری آسفالت، روکش آسفالت، پیاده روسازی و ... از جمله اقدامات صورت گرفته است.

به گفته قربانی در 7 الی 8 ماه گذشته بالغ بر 150 میلیون تومان در مباحث عمرانی کوی آقا مصطفی خمینی هزینه شده است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول