اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند خبر داد

آمادگی تامین 5 میلیارد ریال برای مشارکت در ساخت پارکینگ

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند از تامین اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در راستای مشارکت با بخش خصوصی در ساخت پارکینگ خبر داد.

آمادگی تامین 5 میلیارد ریال برای مشارکت در ساخت پارکینگ

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی با اشاره به سیاست این شهرداری در ایجاد و توسعه پارکینگ سطح شهر گفت: یکی از سیاست‏های شهرداری دماوند در ایجاد و توسعه پارکینگ، توجه به ساخت و سازهای شهری است که در این راستا، گرفتن پروانه ساخت از شهرداری زمانی امکان‏پذیر است که ساختمان دارای پارکینگ باشد.

وی با بیان اینکه دو منطقه جمعیتی بافت قدیم دماوند و منطقه گیلاوند نیازمند پارکینگ عمومی است، گفت: شهرداری دماوند به تنهایی توان احداث پارکینگ عمومی طبقاتی را ندارد که به همین منظور حمایت ویژه از سرمایه‏‌گذاران بخش خصوصی را با فراهم‏‌سازی تسهیلات لازم در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار دماوند به تامین اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در راستای مشارکت با بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: شهرداری دماوند آمادگی دارد سرمایه‏گذاران بخش خصوصی را در تمام زمینه‏‌ها به ویژه مالی با تخصیص حداقل 5 میلیارد ریال اعتبار حمایت کند که اگر فضای مناسب و حجم سرمایه‏گذاری بیشتر باشد، این میزان قابل افزایش است.

همتی سومین سیاست شهرداری دماوند در ایجاد و توسعه پارکینگ را حمایت از افراد و یا شهروندانی دانست که اراضی آنان در محدوده شهری به ویژه حریم شهر یا معابر اصلی بلااستفاده مانده که در صورت تمایل به ایجاد پارکینگ عمومی، شهرداری دماوند با فراهم سازی هرگونه تسهیلات و امکانات از آنان حمایت می‏کند.

همتی ادامه داد: هم‏اکنون تا زمان تحقق اهداف بلندمدت اجرای پارکینگ در سطح شهر، شهرداری دماوند دو منطقه شهری چون زمینی در جنب مسجدالرضای منطقه گیلاوند و نیز مکانی را در نزدیکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به عنوان پارکینگ‏های هم سطح در نظر گرفته تا شهروندان بتوانند با استفاده از این گونه فضاها بخشی از ترافیک عمومی موجود در شهر را تسهیل بخشند.

وی پارکینگ را یک نیاز مهم شهری دانست و اذعان داشت: یکی دیگر از مشکلات این بخش، نبود پارکینگ عمومی برای خودروهای سنگین است که در صورت حمایت شهروندان با داشتن زمینی در حریم شهر، می‏توان با فراهم‏سازی تسهیلات لازم پارکینگ خودروهای سنگین را نیز در دستور کار داشته باشیم.

همتی متذکر شد: در صورتی که مسکن و شهرسازی و یا منابع طبیعی آمادگی واگذاری عرصه‏ای در سطح شهر به شهرداری را داشته باشند، این نهاد آمادگی دارد پارکینگ عمومی هم برای خودروهای سنگین و هم نیمه سنگین ایجاد کند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول