اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری شهربابک خبر داد

اختصاص 20 میلیارد ریال حق آلایندگی به شهربابک

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهربابک گفت: 10 میلیارد ریال حق آلایندگی در 3 ماهه نخست امسال به شهربابک اختصاص یافت و بیش از 10 میلیارد ریال حق آلایندگی 3 ماهه دوم را نیز به زودی دریافت می‌کنیم.

اختصاص 20 میلیارد ریال حق آلایندگی به شهربابک

هادی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در شهربابک اظهار داشت: احداث کارخانه کود شیمیایی از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری است که قرار بود توسط بخش خصوصی ساخته شود، اما تاکنون هیچ اقدامی در این امر صورت نگرفته و سعی بر این شده که شرکت ملی صنایع پتروشیمی را برای احداث این کارخانه در شهربابک متقاعد کنیم.

وی در زمینه حق‌آلایندگی صنایع شهربابک گفت: حق‌آلایندگی در ماده 123 قانون پنجم پیش‌بینی شده است و موضوع بند الف تبصره ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده عوارض آلایندگی صنایع را مورد بحث قرار می‌دهد.

احمدی افزود: در این قانون آمده است که هر صنعتی موارد محیط زیست را رعایت نکند و موجب ایجاد آلایندگی شود، موظف است که یک درصد از میزان فروش را به حق آلایندگی اختصاص دهد.

وی در زمینه پرداخت حق‌آلایندگی گفت: حق آلایندگی به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان توزیع می‌شود.

احمدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای دریافت حق‌آلایندگی کارخانه حتما باید خروجی داشته باشد، لذا در این صورت به شهربابک هیچ‌گونه حق آلایندگی اختصاص نمی‌یافت، اما با پیگیری‌‌های انجام شده اداره کل امور مالیاتی استان کرمان اساس محاسباتشان برای پرداخت حق‌آلایندگی محصولاتی است که از کارخانه خاتون‌آباد به سرچشمه انتقال پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع اداره کل امور مالیاتی یک درصد از سهم ارسال محصولات به سرچشمه را به عنوان حق‌آلایندگی به شهرستان می‌دهد و این مبلغ در سه ماهه نخست امسال بیش از 10 میلیارد ریال بوده است و با پیگیری‌های انجام شده حق‌آلایندگی سه ماهه دوم امسال را نیز به زودی دریافت می‌کنیم.

احمدی در مورد مسائل شهرستان گفت: معاون فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان باید به زودی انتخاب شوند و برای انتخاب این مسئولان می‌توانیم اقدام کنیم، اما چون فعلا سرپرست فرمانداری هستم، به صلاح شهرستان است که این مسئولان را انتصاب ندهم.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب فرماندار یک شهرستان جزو وظایف استاندار است و مابقی فقط می‌توانند به عنوان یک مشاور به استاندار کمک کنند.

وی افزود: اگر بنده به عنوان فرماندار شهرستان انتخاب شوم به دور از وابستگی از هر طیف و گروه سیاسی کار و خدمت به مردم شهرستان را ادامه می‌دهم.

احمدی تصریح کرد: اگر روزی شاهد باشم که با فشار باید به یک طیف سیاسی بپیوندم، دیگر به کار خود ادامه نمی‌دهم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول