اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تامین ماسه و ریخته‏گری فیروزکوه خبر داد

انتقال کارخانه و کاهش آلایندگی‏ها در فیروزکوه تا نصف

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تامین ماسه و ریخته‏گری شهرستان فیروزکوه از انتقال این کارخانه و کاهش آلایندگی‏های تامین ماسه و ریخته‏گری فیروزکوه تا 50 درصد خبر داد.

انتقال کارخانه و کاهش آلایندگی‏ها در فیروزکوه تا نصف

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه محسن سبحانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‏های صنعتی استان تهران که با حضور معاون برنامه‏‏ریزی استاندار تهران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فرماندار فیروزکوه و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به سابقه 40 ساله این واحد صنعتی بر لزوم رفع مشکلات آن تاکید کرد.

وی گفت: شرکت تامین ماسه و ریخته‏گری به مدت 40 سال در این شهرستان مشغول به فعالیت است و در زمان تشکیل این شرکت، شهرستان فیروزکوه به مانند امروز گسترده و از نظر بافت شهری پیشرفت نکرده بود.

مدیرعامل شرکت تامین ماسه و ریخته‏گری شهرستان فیروزکوه در خصوص بحث انتقال این واحد صنعتی به خارج از شهر گفت: زمینی به مساحت 20 هکتار در اختیار این واحد قرار گرفته است که از حیث نزدیک بودن از نظر بعد مسافت، 15 کیلومتر نسبت به وضعیت موجود به معادن خود نزدیک‏تر خواهیم شد.

سبحانی آماده نبودن زیرساخت‏های لازم نظیر آب، برق و گاز در خصوص انتقال کارخانه به مکان جدید را از جمله دغدغه‏های جدی این واحد صنعتی برشمرد.

وی اضافه کرد: در خصوص بهتر شدن شرایط فعلی و رعایت مسائل زیست محیطی اقداماتی نظیر اضافه کردن فیلتر و نصب پوشش‏های سالنی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت تامین ماسه و ریخته‏گری شهرستان فیروزکوه، آب مورد نیاز این واحد صنعتی را هفت لیتر در ثانیه برآورد کرد و افزود: با پیگیری‏های به عمل آمده و با داشتن نیم لیتر در ثانیه آب در حال حاضر 6.5 لیتر در ثانیه دیگر نیاز این واحد صنعتی است.

سبحانی همچنین از کاهش آلایندگی‏های شرکت تامین ماسه و ریخته‏گری حدود 50 درصد نسبت به سال 89 خبر داد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 170 نفر از افراد بومی منطقه در این واحد صنعتی در سه شیفت و با تولید روزانه 650 تن در روز مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول