اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مطرح کرد

نیاز خراسان شمالی به 5 دستگاه پایش آلایندگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت:‌ این استان برای پایش میزان آلایندگی هوا در شهرهای این استان به پنج دستگاه پایش نیاز دارد.

نیاز خراسان شمالی به 5 دستگاه پایش آلایندگی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین آبسالان بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته هوای پاک اظهار داشت: هم‌اکنون در خراسان شمالی یک ایستگاه سیار پایش آلایندگی وجود داشته که پاسخگوی نیازهای استان برای سنجش آلایندگی نیست.

وی اعتبار مورد نیاز برای تأمین ایستگاههای آلایندگی اعم از ثابت و سیار را برای هر کدام ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: البته پیگیری‌هایی از سوی این اداره کل برای تهیه این ایستگاه‌ها در حال انجام است.

آبسالان وضعیت سنجش آلایندگی شهرهای این استان را نیز برشمرد و تصریح کرد: طی این پایش‌ها که از ۷ آبان تا ۲۰ دی امسال انجام شد ۱۵ روز از هوای شهرها خوب، ۱۷ روز ناسالم بود که البته هیچ موردی از وضعیت هوای شهرهای استان به حد خطرناک نرسید.

وی همچنین از اتصال دو صنعت بزرگ خراسان شمالی به پایش آنلاین خبر داد و گفت: براساس برنامه قرار است تا سایر واحدهای بزرگ صنعتی استان در سال آینده به سامانه پایش آنلاین متصل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه با اتصال این واحدها به سامانه پایش آنلاین میزان خروجی آب و گاز واحدها از سوی محیط زیست استان به صورت آنلاین کنترل خواهد شد، اظهار داشت: این پایش‌ها سهم بسزایی در کنترل و کاهش میزان آلایندگی واحدهای صنعتی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته هوای پاک در خراسان شمالی توضیح داد:‌این هفته با شعار سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک از ۲۵ دی‌ماه جاری آغاز و تا اول بهمن ادامه خواهد داشت.

آبسالان نواخته شدن زنگ هوای پاک در دبستان دخترانه امام رضا (ع)، توزیع پکیج و سی‌دی آموزشی، کشت گونه‌های بومی، مرتع در پارک پردیسان، تنظیم رایگان موتور خودرو، توزیع رایگان فیلتر هوا و همچنین جلوگیری از تردد خودروهای فاقد برگ معاینه با همکاری نیروی انتظامی را از برنامه‌های این هفته در استان عنوان کرد.

وی گفت: به همین مناسبت جشنواره کودک و محیط زیست، توزیع کارت رایگان الکترونیکی حمل‌ونقل عمومی، همایش و گردهمایی علمی و فرهنگسازی با حضور سازمان‌های دولتی، مردم‌نهاد، تخفیف ۴۰ درصدی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در شیروان به اجرا درمی‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی دیدار با ائمه جمعه استان، شرکت در نماز جمعه،‌همایش دوچرخه‌سواری و راه‌اندازی و افتتاح مرکز پایش استان در محیط زیست را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول