اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

دو ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از نصب و راه‌اندازی دو ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در مرکز شهر اردبیل خبر داد.

دو ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی صبح امروز در همایش «محیط زیست عامل توسعه پایدار» در اردبیل اظهار داشت: قرار است این دو ایستگاه در چهار راه امام و دروازه آستارای اردبیل نصب شود تا از این طریق بتوانیم با میانگین داده‌های سه ایستگاه در سه نقطه شهر اردبیل میزان آلودگی هوای اردبیل و راه‌های پیشگیری و رفع این معضل را به سرعت پیدا کرده و عملیاتی کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به مشکل ریز گردها به عنوان یک معضل جدی برای کشورمان و استان اردبیل اشاره کرد و افزود: این ریز گردها که گریبان کشور و شهر ما را گرفته است سوغات بی‌تدبیری و بی‌توجهی به توسعه فضای سبز و کاشت درختان در کشورهای همسایه ما نظیر عربستان، عراق و سوریه و حتی برخی کشورهای آفریقایی است.

حمیدی نبود طرح جامع زیست محیطی، استفاده بی‌رویه از رودخانه‌ها، کم شدن آب ورودی به رودخانه‌ها و تالاب‌ها، فرسایش خاک و تخریب بی‌رویه منابع طبیعی و جنگل‌ها را از اصلی‌ترین علل شکل‌گیری گرد و غبار و ریز گردهای خطرناک عنوان کرد که در روزهای گذشته مردم استان اردبیل را نیز آزرده خاطر کرده است.

این مسئول بیان داشت: از ابتدای امسال تنها یک مورد وضعیت ناسالم در ایستگاه سنجش آلایندگی هوا به ثبت رسیده به طوری که ما در تنها ایستگاه سنجش آلایندگی هوای استان از طریق دو قطر پی‌ام 10 و 2.5 که نقطه علامت‌گذاری و سنجش آلایندگی هواست ارزیابی‌های خود را انجام می‌دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: هر زمان سنجش‌ها در قطر و پی‌ام 2.5 باشد وضعیت نامناسب و خطرناک اعلام می‌شود به طوری که در روزهای گذشته داده‌های ایستگاه تنها یک روز ناسالم را گزارش کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اولویت‌های سال گذشته و امسال حفاظت محیط زیست استان اردبیل را پیگیری مسئله دفع و دفن اصولی پسماندهای شهری و روستایی اعلام کرد.

حمیدی  ادامه داد: قانون مدیریت پسماند بعد از 10 سال تصویب، شکل اجرایی به خود گرفته به طوریکه وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای کارهاست.

این مسئول اظهار داشت: دستگاه‌های دخیل باید به گونه‌ای به وظیفه خود عمل کنند تا پسماندهای کشاورزی، بیمارستانی، عادی و ویژه به صورت اصولی دفع شده و خطری متوجه مردم و محیط زیست نشود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول