اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

وجود حضرت معصومه(س) قم را مایه افتخار جهان اسلام کرد

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: به برکت ورود حضرت معصومه(س) حوزه علمیه‌ای در قم تشکیل شد که مایه افتخار جهان اسلام است.

وجود حضرت معصومه(س) قم را مایه افتخار جهان اسلام کرد

جواد عظیمی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ورود حضرت معصومه(س) به قم اظهار کرد: این بانوی بزرگوار از جایگاه قم برای ایفای نقش مطلوب خود در زمینه دفاع از ولایت آگاه بودند، زیرا ولایت‌مداری مردم قم نسبت به اهل بیت(ع) مثال‌زدنی است.

وی عنوان داشت: مهم‌ترین هدف حضرت معصومه(س) برای ورود به قم هجرت علی بن موسی الرضا(ع) بود و در این مسیر نقش مهمی حضرت ایفا کرده و توطئه‌هایی که مامون در برابر امام رضا(ع) در زمینه ولایت عهدی طراحی کرده بود، افشا کردند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: امام رضا(ع) به هیچ وجه با مامون کنار نیامدند و ولایت عهدی اجباری را پذیرفته و مهم‌ترین هدف حضرت افشاگری توطئه‌های خلیفه زمان بود و حرکت حضرت معصومه(س) بیشتر برای افشاگری در زمینه فتنه بود.

وی تصریح کرد: مردم قم علاقه خاص و فراوانی به ولایت و اهل بیت(ع) داشتند و این شهر جایگاه خوبی برای نشر معارف اهل بیت(ع) بود.

عظیمی اظهار داشت: با توجه به اینکه در شهرهای دیگر جان حضرت معصومه(س) در خطر بود و مردم همکاری نداشتند این بانوی بزرگوار به قم آمدند، چراکه مردم این شهر در پشتیبانی از ولایت همیشه پیشگام بودند و این امر مایه افتخار برای مردم قم بود.

وی بیان داشت: حضور کریمه اهل بیت(س) در قم سبب خیرات، مبرات، نزول برکات و رحمت الهی و معنویات شد و به برکت وجود آن حضرت، قم به مامن علما، ستارگان دین و فقاهت تبدیل شد.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: به برکت ورود حضرت معصومه(س) حوزه علمیه‌ای در قم تشکیل شد که مایه افتخار جهان اسلام بوده و شاگردانی مانند امام خمینی(ره)، آیت‌الله بروجردی و ... در این حوزه علمیه تربیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مسلمانان چشم امیدشان به این پایگاه فقاهت و مرجعیت است و درس‌هایی که از این مرکز فقهی می‌گیرند به برکت وجود کریمه اهل بیت(س) است.

عظیمی با اشاره به ویژگی اخلاقی حضرت معصومه(س) بیان داشت: عبادت و تقوای آن حضرت در قم زبانزد عام و خاص بود و این بانوی بزرگوار در محلی به عبادت و راز و نیاز می‌پرداخت که به بیت‌النور معروف بود.

وی عنوان داشت: حضرت معصومه(س) حمایت و اطاعت از ولایت امر را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده بود و زنان و دختران جامعه کنونی باید با تاسی به آن حضرت در زمینه دفاع از ولایت، امامت و رهبری تلاش کرده و حرکت و جهاد انجام دهند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: امام محمد تقی(ع) می‌فرماید هر کس حرم کریمه اهل بیت(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود که این نشان‌دهنده ایمان و تقوای بالای حضرت معصومه(س) بوده و اطاعت از ولایت امر به دلیل عبادت و تقوای این بانوی بزرگوار است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول