اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

نقش حضرت معصومه(س)‌ در تاریخ قم بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به اهمیت حضور حضرت معصومه(س) در قم گفت: با مهاجرت این بانوی بزرگوار به قم این شهر ام‌القرای جهان اسلام شد و نقش حضرت معصومه(س) کمتر از جدش حضرت زهرا(س) نیست.

نقش حضرت معصومه(س)‌ در تاریخ قم بی‌نظیر است

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به دفاع از حقوق زنان در کشور اظهار کرد: جوامع غربی به غلط احساس می‌کنند که کشور ایران در زمینه اهمیت بانوان قوانینی ندارد.

وی به اهمیت وجود حضرت معصومه(س) در قم اشاره کرد و گفت: حوزه و مرجعیت در این شهر بر محوریت بارگاه این بانوی بزرگوار شکل گرفته و این امر سبب شده قم جایگاه جهانی از نظر علمی، سیاسی و شیعی به دست آورد و این نعمت‌ها از برکت وجود این بانوی اسلام است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند فداکاری و محبتی بین حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قرار داده بود و عشق بین این خواهر و برادر مثال‌زدنی است.

وی با اشاره به اهمیت حضور حضرت معصومه(س) در قم گفت: با مهاجرت این بانوی بزرگوار به قم این شهر ام‌القرای جهان اسلام شد و نقش حضرت معصومه(س) کمتر از جدش حضرت زهرا(س) نیست.

قوامی خاطرنشان کرد: عالمان، عابدان و مجتهدان فراوانی با محوریت حضرت معصومه(س) تربیت شده‌اند، ولی امامان و امامزادگان دیگر از این امتیاز محروم بودند.

وی با اشاره به هجرت‌های تاریخی گفت: هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و هجرت امام رضا(ع) به ایران سبب تمدن شد و هجرت امام حسین(ع) به کربلا در تمدن‌سازی کربلا و نجف نقش داشته و می‌توان اعتراف کرد هجرت حضرت معصومه(س) کم‌نظیر است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تصریح کرد: نقش و جایگاه قم در احادیث پیش‌بینی شده و شکل کنونی شهر به عنوان شاهراه شهرهای دیگر به برکت ورود حضرت معصومه(س) به این شهر است.

وی با بیان اینکه ماه ربیع‌الاول ماه هجرت‌ها و آغازهاست، عنوان داشت: آغاز تاریخ اسلام در ربیع‌الاول است و تولد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) ورود بهاری حضرت معصومه(س) را به قم نوید می‌دهد و این ورود بهاری در ربیع‌الاول اتفاق افتاده و این مکان را به بهار تبدیل کرده است.

وی به صفت صدیقه حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: صدیق کسی است که فعلش، قولش و رفتارش گفتارش را تائید کرده و بانوان باید این صفت را سرلوحه رفتار خود قرار داده و تقویت کنند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول