اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

حضرت معصومه (س) نماد شخصیت یک زن مسلمان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: حضرت معصومه (س) نماد شخصیت یک زن مسلمان و بانوی عفیف در تمام دوران بوده است.

حضرت معصومه (س) نماد شخصیت یک زن مسلمان است

حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به همه بانوان پیرو آن حضرت، در خصوص چنین نام‌گذاری‌ها و مناسبت‌هایی اظهار کرد: این مناسبت‌ها ایام‌الله هستند که به منزله آئینه معنویت برای یک مؤمن محسوب می‌شوند و باید از این مناسبت‌ها بهره برد و خود را مطابق دین اسلام و پیرو ائمه اطهار کرد.

وی با اشاره به حدیث "ان لله حرماً و هوالمدینه و لأمیرالمؤمنین حرماً و هو کوفه و لنا حرماً و هو قم." که حسن‌بن محمد‌بن قومی در خصوص تاریخ قم از امام صادق (ع) نقل کرده، تصریح کرد: امام صادق (ع) قم را حرمی برای اهل بیت خویش معرفی می‌کند و در حدیثی دیگر از مدفون شدن خانم جلیل‌القدری از فرزندان خویش در قم خبر می‌دهد که نام مبارکش فاطمه معصومه است.

امام جمعه شهر الوند افزود: امام صادق (ع) در حدیثی، بهشت را بر زائران با معرفت حضرت معصومه (س) واجب می‌شمرد.

عادل‌پور به همین مناسبت از خواهران و بانوان جامعه اسلامی ایران خواست تا حجاب خویش را مطابق قرآن و اسلام قرار دهند.

وی عنوان کرد: در روایات آمده که عفت زن وسیله‌ای برای تکریم و تعالی جامعه دینی است.

امام جمعه شهر الوند حجاب را زمینه رشد و تعالی زن دانست و اذعان کرد: حجاب به منزله منزوی کردن زن نیست، بلکه به عنوان تکریم زن محسوب می‌شود و به فرموده امام خمینی (ره)، مرد از دامن زن به معراج می‌رود.

عادل‌پور در خصوص اشتغال بانوان جامعه در پست‌های مختلف ادارات اظهار کرد: بانوان ایرانی در پست‌های مختلف و متعددی در اداره‌ها مشغول هستند که این امر نشان می‌دهد حجاب مانع از فعالیت‌های بانوان در اجتماع نمی‌شود.

بی‌بند و باری مقدمه نابودی زن است

وی هویت اسلامی زن را حجاب و علم زن معرفی و تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی سعی در از بین بردن بردن بنیان خانواده‌ها و ایجاد بی‌بند و باری در جامعه را دارند که این امر مقدمه نابودی زن است.

امام جمعه شهر الوند حضرت معصومه (س) را نماد بانوی عفیف در مقابل همه مردان دوران خویش دانست و عنوان کرد: دختران و مادران در جامعه اسلامی باید سعی کنند تا خود را به شخصیت واقعی زن مسلمان همچون حضرت معصومه (س) نزدیک کنند.

عادل‌پور از تألیف 80 نکته پیرامون حجاب خبر داد و خاطر نشان کرد: در زمینه حجاب نکات بسیاری در قرآن، احادیث و کتب فقهی ما شیعیان وجود دارد و بنده سعی در جمع‌آوری آن‌ها کردم که در مجموع یک جزوه 80 نکته‌ای حاصل این تألیف بوده است.

وی در خاتمه افزود: امید است با همکاری مسئولان و مدیران اداره‌ها، این جزوه در نسخه‌های متعدد در میان اعضا و مسئولان شهر توزیع شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول