اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از جلسه علنی شورای شهر قائمشهر گزارش می‌دهد

بی‌اطلاعی اعضای شورای قائمشهر از هزینه‌های شهرداری

خبرگزاری فارس: اعضای شورای اسلامی شهر قائمشهر از بی‌اطلاعی شورا از صرف هزینه‌ها و عدم اعلام حسابرسی سال 90 شهرداری قائمشهر و عدم تزریق پول به شورا اعلام نارضایتی کردند.

بی‌اطلاعی اعضای شورای قائمشهر از هزینه‌های شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، جلسه علنی شورای شهر قائمشهر صبح امروز با پرسش و پاسخ از شهردار قائمشهر درباره عدم پاسخگویی حسابرسی سال 90 و نیم سال نخست سال 91 از سوی شهرداری قائمشهر انجام شد.

در این جلسه ابتدا به چالش‌های فراروی شهرداری پرداخته شد و اعضا به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند که در نهایت با حضور شهردار قائمشهر جلسه رنگ و بویی تازه‌تر به خود گرفت.

در ابتدای گزارش ذکر چند بند از سخنان اعضا، پیش از ورود شهردار به جلسه شورا خواندنی است.

حامد سه‌سلطانی نایب رئیس شورای شهر قائمشهر گفت: پرسنل شهرداری از وظایف خود غافلند، وضعیت کنونی حاکم بر شهرداری قابل قبول نیست شهرداری و شورا باید پاسخگو باشند، چرا شهرداری تفکیک بودجه ها را به شورا نمی‌دهد تا کی باید سکوت و همراهی کنیم پاسخ دهی به مسائل اقتصادی کار مسئولان است نه مردم.

سید محمدسادات‌ نیا‌منشی شورای شهر قائمشهر در این باره اظهار داشت: چالش‌هایی که در شهرداری قائمشهر وجود دارد از سوی بعضی دستگاه‌های اجرایی شهرستان ایجاد شد که نگذاشتند شورا به حمایت‌های خود از شهردار ادامه دهد که همین امر باعث به وجود آمدن چالش‌هایی در ضعف مدیریتی شهرداری شود، ما باید از شهرداری دفاع کنیم، شهرداری هر ماه یک گزارش مالی داشت ولی از وقتی که دچار چالش شد این مشکلات به وجود آمد که راه برون رفت از این مشکلات، تحصن در استانداری و درخواست جمع کردن چالش‌ها از سوی استاندار است.

* پرسش اعضای شورا از شهردار قائمشهر

علی‌اکبر حسین‌زاده رئیس شورای قائمشهر با ابراز نگرانی از وضعیت بودجه شهرداری قائمشهر و بیان بحث‌های مربوط به پرداخت حقوق طلبکاران و کارکنان شهرداری قائمشهر بیان داشت: شنیده‌ها حاکی از این است که شهرداری تنها 170 میلیون تومان نقدینگی در بودجه جاری خود دارد که همین خبر باعث نگرانی و درخواست شورا برای پاسخگویی شهردار شده است.

* سلب برخی اختیارات از شهردار قائمشهر

کمیل گران‌اوریمی عضو شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه از جمله عوامل نقص کاری شورا عقب ماندن در همه مسائل است، تاکید کرد: شورای قائمشهر در حال حاضر شش ماه از حسابرسی امسال خود عقب مانده که باید با تاسف اعلام کرد هنوز حسابرسی سال 90 شهرداری به دست ما نرسیده است.

وی علت این عقب‌ماندگی را ضعف حسابرس اعلام کرد و ادامه داد: مشکل از خود شورا است که فرد ضعیفی را برای این امر انتخاب کرده است.

گران‌اوریمی با انتقاد از ضعف نظارتی شورا افزود: شورای شهر قائمشهر تنها بر درآمد شهرداری وقوف دارد و از چگونگی هزینه‌ها کاملا بی‌اطلاع است همچنین مشکل پرداخت‌های شهرداری نیز از جمله مشکلات شورا شده که آخر هر ماه باید پاسخگوی پیمانکاران و کارکنان شهرداری در رابطه با عدم پرداخت مطالباتشان باشد که در نهایت به تهدید شورا از سوی طلبکاران می‌انجامد.

وی تصریح کرد: مسئول امور مالی شهرداری در پاسخ ما به چرایی موضوع اعلام می‌کند که شهرداری بودجه‌ای برای پرداخت ندارد.

این عضو شورا با اشاره به مصوبات شورا و رضایت کمیته انطباق شهرستان مربوط به مبلغ دریافت بودجه شورا از سوی شهرداری ابراز داشت: چرا شهرداری با وجود مصوبه شورا، بدون اعتراض به مصوبه مذکور از پرداخت پول به شورا امتناع می‌کند آیا این موضوع به وضعیت فعلی بطن شهرداری، تغییرات حاصله یا به کاهش اختیارات شخص شهردار برمی‌گردد؟ آیا اینکه اختیارات در برخی مقاطع از شهردار سلب شده در کاهش بودجه و دریافت اعتبارات اثر گذاشته است؟

وی ادامه داد: در گذشته شهردار قائمشهر با انرژی و شفاف کار می‌کرد و همیشه به خاطر وجود بودجه وافی و قرض‌خواهی شهرهای مجاور به خود می‌بالید ولی اینک باید پاسخ دهد که آیا همچنان این حال و هوا در شهرداری قائمشهر حاکم هست یا نه و اگر نیست چرا این اتفاقات روی داده است.

* شورا با پرسش شهردار را به چالش می‌کشاند

عباس صالح‌زاده شهردار قائمشهر در پاسخ به مطالب فوق در بحث بودجه جاری شهرداری قائمشهر بیان داشت: هیچ شهرداری در بودجه جاری خود حساب میلیاردی ندارد و شهرداری قائمشهر نیز با وجود 200 میلیون تومان در حساب جاری خود از دیگران مستثنی نیست.

* شهرداری قائمشهر روزانه 40 میلیون تومان درآمد دارد

وی بودجه پیش‌بینی شده شهرداری قائمشهر را در سال 91 مبلغ 28.5 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از زمان تحویل شهرداری در سال 87 تاکنون بودجه شهرداری را از 12 میلیارد تومان با توجه به کسری بودجه یک و 700 میلیارد تومانی در همان سال و پرداخت بدهی‌های قبلی به 28.5 میلیارد تومان در سال جاری ارتقا دادیم.

شهردار قائمشهر در پاسخ به معوقات پرداخت طلبکاران و کارکنان شهرداری اضافه کرد: هزینه‌های شهرداری به طور سرسام آوری بالا رفته و همین امر مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرد همچنین به خاطر افزایش قیمت مصالح با کاهش صدور پروانه‌ها و درآمدها مواجه‌ایم که ما را در شرایط بحرانی قرار داده است.

* سنسورهای شورا به موقع حساس شدند

وی با تاکید بر اینکه هیچ شهرداری در استان مانند شهرداری قائمشهر حقوق، پاداش، مابه التفاوت و اضافه کاری کارکنان خود را به موقع پرداخت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: من این بحث را یک چالش می‌دانم" که این جمله با واکنش اعضا مواجه شد.

این مسئول با بیان این مطلب که سنسورهای شورا به موقع حساس شدند، ادامه داد: پیمانکاری وجود ندارد که از شهرداری پولی دریافت نکرده باشد بدهی‌های گذشته هم پرداخت شد.

صالح‌زاده با اشاره به درآمد روزانه 40 میلیون تومانی شهرداری قائمشهر در مورد ادعای کسری بودجه شهرداری تصریح کرد: هنوز اعتبارات دولتی به حساب ما واریز نشده تغییراتی در بخش درآمدها و پاس کردن سندها با تغییر مدیریت امور مالی شهرداری به وجود آمده، ولی با تلاش و پیگیری مستمر برای وصول اعتبارات و اخذ مطالبات از دستگاه‌های اجرایی مانند آب و فاضلاب با بدهی 800 میلیون تومان، دانشگاه آزاد با بدهی بیش از یک میلیارد تومان، نمایشگاه بین‌المللی و آب منطقه‌ای و... و تشکیل کارگروه تخصصی، دغدغه‌ای برای کسری بودجه وجود ندارد.

* درخواست وقت صالح‌زاده تا پاسخگویی نهایی

وی خاطرنشان کرد: کارخانه آسفالت شهرداری قائمشهر از ظرفیت بالایی برای بودجه‌زایی برخوردار است که در حسابرسی شورا از قلم افتاده است.

صالح‌زاده با تاکید بر رعایت در هزینه‌ها و کنترل نقدینگی با توجه به اعلام اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابراز داشت: برای پاسخگویی به اظهارات شورا نیز باید شخصا ورود پیدا کرده با یک تیم کارشناسی با حضور مسئول درآمد شهرداری و با تعیین زمان بررسی، توضیحات کافی را ارائه خواهیم داد.

مهدی ابراهیمی عضو دیگر شورای شهر قائمشهر در پایان از شهردار قائمشهر خواست تا به عنوان عامل اجرای مصوبات شورا، چالش‌ها را شناسایی و میزان درآمد شهرداری را تا نیم سال جاری اعلام کند.

وی با اشاره به بحث فروش مجتمع فرهنگی - رفاهی نگین شمال و املاک شهرداری به عنوان منابع درآمدی شهرداری قائمشهر، خواستار اجرای مصوبات در این حوزه شد تا منابع درآمدی شهرداری افزایش یابد.

ابراهیمی با انتقاد از متهم کردن افراد و هرگونه مانع‌تراشی بر مسیر مدیریت اجرایی خواستار هماهنگی و هم‌صدایی اعضای شورا با شهرداری برای اجرای مصوبات شورا و افزایش بودجه جاری شهرداری و در نهایت حذف چالش‌های موجود در شهرداری قائمشهر شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول