اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو علی‌البدل شورای شهر شیراز:

شورای شهر شیراز در رفع تبعیض موفق نبوده است

خبرگزاری فارس: عضو علی‌البدل شورای شهر شیراز گفت: شورای شهر شیراز نه تنها در رفع تبعیض در شیراز موفق نبوده بلکه با اتخاذ سیاست‌هایی آن را نیز بیشتر کرده است.

شورای شهر شیراز در رفع تبعیض موفق نبوده است

اسماعیل رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: عدم سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز در مناطق محروم این شهر عقب‌افتادگی را به همراه داشته و این مجموعه در کاهش تبعیض در شهر ناتوان است.

وی با بیان اینکه شورای شهر نتوانسته عدالت را در تمام مناطق شهر گسترش دهد، خاطرنشان کرد: تصویب طرح‌های هدف 90 منصفانه نبوده و این طرح که تابلوی تمام‌نمای شورای سوم بود 9 بوستان در خود داشت که هشت بوستان آن در شمال شهر و یک بوستان در جنوب شیراز تعریف شده است.

عضو علی‌البدل شورای شهر شیراز تصریح کرد: در تصویب طرح هدف 90 نیازمندی‌های شهر دیده نشد و هر چند سال 90 به پایان رسید اما معلوم نشد مبانی نظری هدف 90 چه بود و شورای شهر چه تحلیلی از شهر داشت که پاسخ آن را در هدف 90 نیافت.

رئیسی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر شیراز وظیفه ایجاد بستر لازم برای تعالی شهروندان را بر عهده دارند، ادامه داد: بعضی‌ها شهرداری را با بنگاه معاملاتی اشتباه می‌گیرند و بر این اساس در هر نوع فعالیتی به دنبال به اصطلاح توجیه اقتصادی آن می‌گردند، در حالی که این نگاه به شهر اشتباه است.

این کارشناس حوزه شهری با تاکید بر اینکه حتی ریشه ترافیک نیز در تبعیض است، افزود: تمرکز فعالیت‌های شهر شیراز در هسته مرکزی علت اصلی ایجاد ترافیک در شهر است که باید در این امر تجدید‌نظر شود.

وی تصریح کرد: سال‌ها از تصویب ایجاد سه مرکز دیگر در غرب، شرق و جنوب شیراز می‌گذرد اما همچنان اقدامی صورت نمی‌گیرد و شهروندان برای تمام فعالیت‌هایشان باید در هسته مرکزی شهر تردد کنند که این خود علت ترافیک است.

رئیسی ادامه داد: با توجه به اینکه به علت تردد بسیار در هسته مرکزی شهر ترافیک ایجاد می‌شود اما اکنون با ساخت مجتمع‌های گوناگون تجاری بر پرجاذبه‌بودن مرکز شهر افزوده شده که این خود موجب افزایش ترافیک است.

وی با بیان اینکه وجود مجتمع‌های تجاری بر جاذبه مرکز شهر می‌افزاید، خاطرنشان کرد: امروزه حتی 30 تقاطع غیرهمسطح نیز مشکل ترافیک شهر را حل نمی‌کند.

این کارشناس حمل و نقل و ترافیک با اشاره به صدور مجوز ساخت مجتمع‌های تجاری در مرکز شهر گفت: در یک نگاه کلی می‌توان فهمید که خیابان عفیف‌آباد شیراز که در گذشته تردد روانی داشت به یک چالش ترافیکی تبدیل شده است و در واقع آن خیابان را به مجتمع تجاری آن منطقه فروخته‌اند.

رئیسی ادامه داد: اکنون همین چالش در محور شمال غرب نیز به وجود آمده و آن محور به یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری فروخته شده است.

عضو علی‌البدل شورای شهر شیراز تصریح کرد: باید هزینه‌ای که این‌گونه پروژه‌ها به شهر تحمیل می‌کنند با درآمد آن همخوانی داشته باشد اما این مجتمع‌های تجاری از نظر کاربری به شهر آسیب می‌رسانند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول