اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانداران شهرستان‌های استان کرمانشاه:

فیلم موهن به ساحت مقدس رسول‌الله را محکوم کردند

خبرگزاری فارس: فرمانداران شهرستان‌های هرسین، دالاهو، ثلاث‌باباجانی، روانسر، سنقرو کلیایی و صحنه فیلم موهن به ساحت مقدس رسول‌الله را محکوم کردند و از حضور باشکوه مردم در اعتراض به این عمل زشت تشکر کردند.

فیلم موهن به ساحت مقدس رسول‌الله را محکوم کردند

بهمن قربانی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه ضمن محکوم کردن فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) به دست فردی مجهول‌الهویه صهیونیستی دارای تبعه آمریکایی اظهار کرد: ملت مسلمان سام باسیل را نمی‌شناسند چون او را انسان نمی‌دانند آن قدر منفور است که حتی وزارت امور خارجه صهیونیسم نیز می‌گوید سام باسیل را نمی‌شناسد.

قربانی ادامه داد: تظاهرات و خشم ملت‌هایی که قلبشان از توهین به نور الهی جریحه‌دار شده و مصیبت‌زده هستند در اعتراض به یک نفر یا عوامل ساخت این فیلم توهین‌آمیز نیست بلکه در اعتراض با سران آنها است‌.

وی ادامه داد: اعتراف کردن بازیگران این فیلم به این موضوع که ما فریب خورده‌ایم برای مسلمانان قابل قبول نیست، این موضوع را به هیچ وجه نمی‌پذیریم چراکه پیامبر ما کسی نیست که ادیان مختلف او را نشناسند، پیامبر چراغ هدایت امت است.

فرماندار هرسین تصریح کرد: دولت‌های مستکبر آمریکا و صهیونیسم با هجوم مسلمانان روبرو شدند و ترسیدند و می‌خواهند خود را در این کار توهین‌آمیز مبرّا بیرون بکشند ولی مسلمانان بیدار هستند و استکبار جهانی را مقصر اصلی می‌دانند و سران دولت‌های فاسدشان باید جوابگو باشد.

وی با اشاره به اینکه اوباما در روزهای نخست وظیفه خود گفت که پدربزرگم مسلمان است و برای مسلمانان احترام قائل هستم افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از همان روزهای اول دولت ننگین آمریکا را شناخت و فرمودند پشت این دستکش مخملی یک دست آهنی است و ملت را نیز بیدار کرد و امروز دست ننگینش را نمایان کرد.

قربانی با بیان اینکه در اعتقادات ما توهین به ادیان مختلف جایز نیست گفت: ادیان و پیامبران الهی برای هدایت بشر به سمت انسانیت از سوی خدا نائل به رسالت شده‌اند لذا ما توهین به هیچ دینی را جایز نمی‌دانیم و با بیداری و بصیرت کامل آن را محکوم می‌کنیم.

وی فرهنگ مسلمانان را فرهنگی غنی و دارای پیشینه اسلامی خواند و اظهار کرد: کسانی که ادعای دموکراسی و احترام به مذاهب را دارید در مقابل این توهین ساکت نمانید.

فرماندار هرسین هدف از ساخت این فیلم را ایجاد تفرقه در بین ادیان مختلف عنوان کرد و افزود: نه تنها ساخت این فیلم در بین ادیان مختلف باعث تفرقه نشد بلکه وحدتی ناگسستنی را بین مسیحی، یهودی و مسلمان ایجاد کرد و همه در اعتراض به این عمل ننگین خشمگین شدند.

قربانی در پایان گفت: نخبگان سیاسی باید دست به قلم ببرند و فعالیت فرهنگی و سیاسی خود را تا به آنجا گسترش دهند که جای هیچ گونه شک و تردیدی در دین باقی نماند و کسی جرأت توهین نداشته باشد.

علی هاشمی‌نیا نیزضمن محکوم کردن دولت آمریکا و صهیونیسم در ساخت فیلم توهین‌آمیز زندگی پیامبر(ص) گفت: این نخستین بار نیست که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و دستیاری صهیونیسم دست به توطئه می‌زنند و به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند.

هاشمی‌نیا افزود: از بحث سلمان رشدی با آیات شیطانی گرفته تا قرآن‌سوزی به وسیله تری جونز کشیش جنجالی و دیوانه آمریکایی همیشه بحث اسلام‌ستیزی وجود داشته است.

وی ادامه داد: امروزه بیداری اسلامی که در جهان آغاز شده است همه به برکت اسلام است که با واژه‌های نو جاذبه‌های زیبایی هم‌چون عدالت‌طلبی‌، مبارزه با ظلم و آزادی مردم مظلوم دنیا هر روز طرفدارانی بیشتر پیدا می‌کند.

فرماندار دالاهو تصریح کرد: اشتیاق جهانی از هر مذهب برای شنیدن جاذبه‌های اسلام شروع شده است و دشمنان با دیدن این مسئله به دستپاچگی افتاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دلیل احساس ترس دست به ساخت چنین فیلم توهین‌آمیزی زد و همین اقدام باعث شعله‌ور شدن موج اسلام‌گرایی در جهان شد و شعله‌های این موج به اروپا نیز رسیده است.

فرماندار دالاهو اظهار کرد: هر‌گونه بی‌حرمتی، بی‌احترامی و اقدامات جاهلانه برعلیه مقدسات مسلمانان تبعات منفی برای طراحان و مجریان آن دارد.

وی با اشاره به اعتراضات گسترده دنیا در ساخت این فیلم توهین‌آمیز گفت: پیامبر مورد تایید همه ادیان است اسلام به همه ادیان احترام می‌گذارد، از ما حرمت از آنها بی‌حرمتی این تطابق باعث بیداری جهان شد.

هاشمی‌نیا افزود: احترام مسلمان و اسلام به ادیان مختلف حق و منطقی بودن اسلام را ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه فیلم در آمریکا ساخته شده است ادامه داد: سام باسیل شخصی نادان و دنیا‌پرست است که برای همیشه زندگی دنیوی و آخرت خود را زیر سوال برد البته آمریکا و صهیونیسم پشتیبان او بودند.

فرماندار دالاهو در پایان گفت: کارگردان این فیلم موهن باید به بازیگران این فیلم نیز که اعتراف می‌کنند فریب خورده‌اند جواب دهد، سوء‌استفاده از فضای هنری علیه مقدسات بشر در هیچ جای دنیا جایز نیست.

رستگار یوسفی نیز ضمن محکوم کردن فیلم توهین‌آمیز رسول‌الله گفت: در دنیای اسلام در هر جنایت و توطئه ردپایی از آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل وجود دارد.

یوسفی ادامه داد: این دروغ محض است که فیلمی در کشوری ساخته شود و سران آن کشور از وجود آن اظهار بی‌اطلاعی کنند.

وی تصریح کرد: فیلم موهن به ساحت مقدس رسول‌الله در آمریکا ساخته شد کشوری که ادعا دارد از همه چیز دنیا خبر دارد و می‌داند کدام کشور سلاح هسته‌ای دارد کدام کشور ندارد پس این کذب است که از ساخت فیلم در کشورش بی‌اطلاع باشد.

فرماندار ثلاث‌بابا‌جانی با اشاره به توجیه آزادی بیان در ساخت این فیلم توهین‌آمیز خاطرنشان کرد: چرا نباید آزادی بیان درباره افغانستان، عراق و تجاوز به کشورهای اسلامی توسط استکبار جهانی داشت چرا توهین به مقدسات مسلمانان را قالب آزادی بیان و پیشرفت عنوان می‌کنند.

وی افزود: این آزادی بیان توطئه جدید آمریکا و صهیونیسم برای از بین بردن وحدت مسلمانان است اما بار دیگر با خواری و ذلت شکست خوردند و حق پیروز شد.

یوسفی با بیان اینکه دنیای اسلام امروز خطر صهیونیسم را درک کرده است گفت: صهیونیسم دشمن دیرینه اسلام است هیچ مسلمانی نباید در توهین به ساحت مقدس رسول‌الله ساکت باشد، این سکوت ننگ است.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل از خروش مسلمانان به وحشت آمده‌اند و با طراحی برنامه‌های جدیدی می‌خواهند خود را بی‌گناه جلوه دهند اما امت مسلمان با بصیرت دینی جلو می‌رود و باطل را نابود خواهد کرد.

فرماندار ثلاث‌بابا‌جانی در پایان اظهار کرد: ملت همیشه در صحنه ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و با حضور با شکوه خود در راهپیمایی روز جمعه بار دیگر دفاع از اسلام را با جان و دل به نمایش گذاشتند.

جلال صفری نیز ضمن محکوم کردن توهین به نور الهی حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: شکی نیست که آمریکا و صهیونیسم در ساخت فیلم  موهن به ساحت مقدس پیامبر دست داشته است.

صفری ادامه داد: آمریکا و اسرائیل اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند پس چرا این فیلم را محکوم نمی‌کنند و آن را در قالب آزادی بیان عنوان می‌کنند.

وی افزود: آمریکا و صهیونیسم ادعای مدافع حقوق بشر را دارند اما صحبت کردن و نظر دادن راجع به هولو‌کاست، افغانستان، عراق و ... جرم است چرا نباید از حقوق انسان‌ها دفاع کرد اینان چگونه و در کدام زمینه مدافع حقوق بشر هستند.

فرماندار روانسر تصریح کرد: اوبامایی که ادعای دفاع از فرهنگ مسلمانان را دارد چرا آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن توسط تری جونز کشیش منفور آمریکایی را محکوم نکرد؟ چرا امروز توهین به اعتقادات جمعیت کثیری از مسلمانان را محکوم نمی‌کند؟

وی خاطرنشان کرد: اوباما دارد به فصل جدید انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شود و قصد دارد اعتماد صهیونیسم را جلب کند برای او امت مسلمان معنایی ندارد و فقط منافع و جایگاه خود را می‌بیند.

صفری خیزش مسلمانان را در راستای تحکیم وحدت عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی در حمله نظامی به کشورهای مسلمان دیگر ناتوان است لذا به اعتقادات دینی و مذهبی حمله می‌کند تا بین مسلمانان با ادیان مختلف تفرقه و جدایی بیندازد اما خیزش عظیم مسلمانان رعب و وحشتی را برای آنها به وجود آورده تا بار دیگرجرأت توهین به امت واحد مسلمانان را نداشته باشند.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس کشورهای عدم‌تعهد در تهران سیاست بین‌المللی نظام را در جهان نشان داد و بیان کرد که ایران در همه زمینه‌ها می‌درخشد.

صفری در پایان گفت: ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ایرانیان در راستای آمیخته شدن دین با سیاست است و تا نابودی استکبار این پیوند ناگسستنی است.

سید‌موسی موسوی‌فرد نیز ضمن محکوم کردن استکبار جهانی در ساخت فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر(ص) گفت: در طول تاریخ مسلمانان با مسیحیان مشکل خاصی نداشته‌اند اما همواره یهود‌یان و مسیحیان با یکدیگر مشکل داشته و دارند.

موسوی‌فرد ادامه داد: حاکمیت آمریکا در دست صهیو‌نیسم است و تلاش می‌کنند تا نگاه دشمنی مسیحیت را به سمت مسلمانان بکشند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در طول تاریخ برای از بین بردن وحدت ادیان مختلف گفت: استکبار جهانی با به راه انداختن جنگ‌های صلیبی، آیات شیطانی سلمان رشدی، کاریکاتورهایی از پیامبر توسط کاریکاتوریست دانمارکی و...شرایطی را در اعصار مختلف به وجود آوردند تا مسیحیان و مسلمانان را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

سرپرست فرمانداری صحنه تصریح کرد: با مرور زمان دشمنان ترفند‌های مختلفی زدند تا اساس و ریشه اسلام را مورد هجمه قرار دهند و امروز با ساخت فیلم موهن به ساحت رسول‌الله می‌خواهند شخصیت پیامبر و قرآن را خدشه‌دار کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: مسلمانان هیچ وقت به مقدسات توهین نمی‌کنند، صهیونیسم که سردمدار این توهین بزرگ است می‌خواهد اصل اسلام و مرجعیت اسلامی را مورد هجوم قرار دهد.

موسوی‌فرد اسلام ناب محمدی را اسلام دین و محبت عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی به دنبال این است که در آینده اسلام محمدی نباشد و اسلام آمریکایی را به جای آن قرار دهند یعنی هر‌گونه که خود می‌خواهند عمل کنند.

وی با بیان اینکه هر جا و در هر برنامه‌ای که رهبر دینی جلو‌دار بوده کشور موفق بوده است افزود: رهبر دینی در اعصار مختلف همیشه رهرو، آگاه و هوشیار به مسائل است اگر انقلاب و در رأس آن رهبری فرزانه نبود بی‌شک این چنین جلو نمی‌رفت و شکست می‌خورد.

غلامرضا حیدری نیز گفت: آ‌مریکا با توجه به بیداری‌های اسلامی در منطقه، شرایط خاص جهانی و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم‌تعهد به دنبال توطئه‌های تازه‌ای است.

حیدری ادامه داد: استکبار جهانی در راستای مقابله با اسلام ناب محمدی قلب ملت‌های آزاده جهان را جریحه‌دار کرد و به اصل اسلام توهین کرد.

وی افزود: توهین به پیامبر با هیچ کدام از معیارهای دینی ادیان آسمانی هم‌خوانی ندارد و همین باعث خشم امت مسلمان شد، مردم بیرون آمدند و سفارت‌خانه‌هایی را که همان لانه‌های جاسوسی استکبار در بین امت مسلمان هستند به آتش کشیدند.

فرماندار سنقرو کلیایی تصریح کرد: دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت اسلام به اعتقادات مسلمانان توهین می‌کنند و می‌خواهند وحدت ادیان مختلف را از بین ببرند.

حیدری خاطرنشان کرد: تظاهرات گسترده مسلمانان و حتی کسانی که مسلمان نبودند سازندگان فیلم موهن به ساحت مقدس نور‌ الهی حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم و رسوا کردند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول