اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد گرمسار خبر داد

تشکیل شورای فرهنگ کانون‏های مساجد در گرمسار و آرادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار از تشکیل شورای فرهنگ کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد در آینده نزدیک در گرمسار و آرادان خبر داد.

تشکیل شورای فرهنگ کانون‏های مساجد در گرمسار و آرادان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، مجتبی نورمحمدی صبح امروز در نخستین جلسه هماهنگی دهه کرامت که با حضور رابط کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد و مدیران فعال کانون‏های مساجد گرمسار و آرادان تشکیل شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و دهه کرامت، کانون‏های مساجد را عناصر عملیاتی در مواجه با جنگ نرم دانست.

وی در ادامه افزود: مدیران کانون‏های مساجد با هم‏افزایی می‏توانند مهم‏ترین نقش را در زنده و پویا بودن مساجد ایفا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار اظهار امیدواری کرد: برنامه‏های دهه کرامت در کانون‏های مساجد با شکوه بیشتر و گسترده‏تر از سال‏های گذشته برگزار شود.

نورمحمدی با محکوم کردن اقدام شنیع توهین به پیامبر اعظم توسط عناصر صهیونیسم بین‏الملل، از تشکیل شورای فرهنگ کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد در آینده نزدیک خبر داد.

حسن آخوندی، رابط کانون‏های مساجد شهرستان‏های گرمسار و آرادان نیز در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در شورای فرهنگ کانون‏های مساجد می‏توان فعالیت‏های صورت گرفته و روش‏های جذب نوجوانان و جوانان در مساجد را رصد کرد و ضمن آسیب‏شناسی برنامه‏های برگزار شده، حول محور جذب و ساماندهی تبادل نظر داشت.

وی مسجد را به عنوان محلی برای ارتباط با خدا، انسان با خویشتن، انسان با جهان هستی و ارتباط انسان با همنوع خود دانست و افزود: تعقل و تعبد همراه با حس کمال‏جویی و نوع‏دوستی مهم‏ترین محورهایی است که در مسجد مبنای فرهنگ اسلامی قرار می‏گیرد.

آخوندی درباره یکی از رسالت‏های عمده کانون‏های مساجد گفت: تاسیس کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد در جوار فعالیت‏های اساسی، نقش زمینه‏سازی و ایجاد آمادگی نسل جدید برای بهره‏مندی از سرچشمه‏های معنویت و معرفت را دارد.

رابط کانون‏های مساجد شهرستان‏های گرمسار و آرادان در ادامه تصریح کرد: مهم‏ترین عامل پویایی کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد توجه به نوآوری و تولید و خلاقیت اعضای آنهاست؛ چراکه خلاقیت ضمن ایجاد نشاط، ارتباط گسترده با برنامه‏های کانون‏ها را تضمین خواهد کرد.

آخوندی با عنایت به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید کار و سرمایه‏های ایرانی گفت: مدیریت فرهنگی و هنری کانون‏های مساجد باید به سمت حمایت از تولیدات و آثار خلاق فرهنگی و هنری برود.

وی از مدیران کانون‏ها خواست تا در امر ساماندهی نیروهای هدف در مساجد که همانا نوجوانان و جوانان هستند، اهتمام بیشتری داشته باشند.

رابط کانون‏های مساجد شهرستان‏های گرمسار و آرادان اظهار کرد: نقش کانون‏های مساجد در امر مسجدمحوری قابل لمس است که بخش عمده آن مرهون تلاش‏ها، اخلاص و دلسوزی مدیران کانون‏هاست.

در ادامه، مدیران کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد فعال در شهرستان‏های گرمسار و آرادان ضمن حمایت و تاکید بر تشکیل شورای فرهنگ کانون‏های مساجد، برنامه‏های پیشنهادی خود را برای برگزاری جشن دهه کرامت عنوان کردند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول