اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

فکر و فرهنگ دانشجو باید در دانشگاه ساخته شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه دانشگاه باید به حضور فرهنگی دانشجو بیندیشد گفت: دانشگاه محل انسان‎سازی است و باید فکر و فرهنگ دانشجو در آن ساخته شود.

فکر و فرهنگ دانشجو باید در دانشگاه ساخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در پنجمین جلسه کمیسیون دانشجویی استان با اشاره به تئوری طبقه‎بندی نیازهای آبراهام مازلو اظهار داشت: فرهنگ‎پذیری نیاز اولیه و اساسی دانشجویان است.

وی اظهار داشت: مسئولان دانشگاه‎ها و در کنار آنها استادان که ارتباط نزدیک‎تری با دانشجو دارند باید احساس نیاز فرهنگی را در دانشجویان تقویت کنند و دانشجو باید بداند که دانشگاه تنها محل نمره گرفتن در دروس و اخذ مدرک تحصیلی نیست بلکه مکان فرهنگ‎پذیری و محل انسان‎سازی است.

وی ادامه داد: فضای دانشگاه‎ها باید به گونه‎ای مدیریت شود که دانشجو احساس بیگانگی نکند بلکه احساس تعلق کرده و حقوق و تکلیف خود را در کنار هم ببیند.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان با بیان اینکه در مناسبات اجتماعی نمی‎توان با تحکم افراد را مشارکت داد تصریح کرد: دانشگاه‎ها الزاما نیازمند مناسبات اجتماعی با دانشجویان هستند و این مسئله از کلاس درس گرفته تا خوابگاه‎ها و ... وجود دارد تا شاهد همکاری بین دانشجو و دانشگاه باشیم.

وی تأکید کرد: چنانچه این مناسبت‎های اجتماعی از سر دلسوزی، همراهی، همدلی، همکاری، اعتماد و اطمینان باشد، مدیریت خود را به درستی پیش برده‎اید و هیچگاه با دانشجو دچار مشکل نخواهید شد. 

جمشیدی خاطر نشان کرد: دانشگاه متولی حوزه فکری و فرهنگی در جامعه است و ضمن تربیت نیروی کار در جامعه رسالت خطیر تولید فکر و اندیشه و علم را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید به حضور فرهنگی دانشجو بیندیشد یادآور شد: دانشگاه محل انسان‎سازی است و باید فکر و فرهنگ دانشجو در آن ساخته شود، پس باید به گونه‎ای کار شود که احساس علاقه و مسئولیت در دانشجویان تقویت شده و در عرصه‎های فرهنگی بروز و ظهور پیدا کند.

معاون استاندار بیان داشت: یکی از کارهای مؤثری که باید در حوزه اخلاق در فضاهای دانشجویی صورت پذیرد، شناسایی دانشجویانی با ویژگی‎های اخلاقی و دینی برجسته است که با نگاه حمایتی و تشویقی و توجیه آنها می‌توانید از این دانشجویان در خوابگاه‎ها و سایر محیط‎ها، برای ارشاد سایرین استفاده کنید که این یک کار مؤثر و اثربخش در حوزه اخلاق و فرهنگ خواهد بود.

وی تأکید کرد: اساسا در نظام تعلیم و تربیت نگاه تحکمی وجود ندارد اما این بدان معنا نیست که اگر فرد یا افرادی دچار تخلفی شوند هیچ‎گونه برخورد انضباطی صورت نگیرد، بلکه به این امر معتقد هستیم که ابتدا باید نگاه پیشگیرانه مبتنی بر رفتار فرهنگی داشته باشیم و پس از آن در صورت بروز تخلفات برخورد انضباطی را انجام دهیم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول