اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

زن محور خانواده در نظام دینی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: در نظام دینی و اسلامی زن محور و مدار خانواده است.

زن محور خانواده در نظام دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی صبح امروز در جمع بانوان کارشناس دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: سه نوع نظام تعلیم و تربیت آزاد گذاردن، برخورد مستبدانه و کنترل شونده در خانواده مورد استفاده است.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی روش تربیتی آزاد گذاردن و برخورد مستبدانه جایی ندارد تصریح کرد: در آزادی‎های تام والدین احساس مسئولیت نمی‎کنند و آینده فرزندان دغدغه آنها نیست.

جمشیدی خاطر نشان کرد: در این روش تربیتی فرزندان از خانواده رانده می‎شوند و هر طور که تمایل دارند زندگی می‎کنند و این به دور از شرافت و عزت انسانی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه شکل مستبدانه نظارت بر اعمال فرزندان نیز رد شده است یادآور شد: در این روش فرزندان نمی‎توانند مشکلات خود را مطرح کنند و همین دلیل مشکلات کوچک، بزرگ و لاینحل شده است و زمانی والدین متوجه می‎شوند که دیگر کار از کار گذشته باشد.

وی گفت: تربیت به روش کنترل‌شونده در نظام دینی مورد تاکید است و در حالی که والدین رفیق و همراه فرزندان خود هستند بر اعمال آنها نیز نظارت دارند.

جمشیدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: زندگی جاده هموار نیست بلکه فراز و نشیب دارد و به گونه‎ای نیست که انسان بخواهد بتازد پس باید این مسیر به درستی مدیریت شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: فرزندان در جامعه با مشکلات زیادی مواجه می‎شوند که اگر نتوانند آن را با خانواده خود مطرح کنند دچار گمراهی خواهند شد.

وی ادامه داد: دانشمندان معتقدند که پدر موفق کسی است که در اداره و پشت میز کار خود بداند فرزندش کجاست و چه می‎کند؛ او باید فرزندش را با روح تعامل، ارتباط، صمیمیت و اعتماد مدیریت ‎کند.

جمشیدی اضافه کرد: خانواده‎ها باید بر رفتار و کردار فرزندان خود نظارت داشته باشند تا آنها دچار رفیق ناباب و مسائل و مشکلات اجتماعی نشوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: امروز بدترین آسیب اجتماعی که جوانان را تهدید می‎کند اعتیاد بوده؛ به طوری که حتی زنان جامعه را نیز در معرض خطر قرار داده است.

وی تصریح کرد: قلیان کشیدن 45 برابر سیگار مضرات دارد و سالانه 4 و نیم میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می‎دهند.

جمشیدی اظهار داشت: دشمن با شبیخون فرهنگی و ترانزیت مواد مخدر از مرز افغانستان به دنبال این است که جوانان را در دام اعتیاد گرفتار کند لذا خانواده‌ها نباید فرزندان خود را از کانون گرم خانواده جدا کنند تا آنها به دوستانی پناه ببرند که پشیمانی را برایشان به دنبال داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: خانواده بهترین رفیق و مشاور و همراه‎ترین دلسوز برای فرزندان است و نظام تعلیم و تربیت باید از بدو زندگی و به تدریج شکل بگیرد.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول