اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

کردستان چهارمین پایتخت معنوی کشور می‌شود/ اهتزار پرچم امام رضا(ع) در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان کردستان از معرفی این استان به عنوان چهارمین پایتخت معنوی کشور خبر داد.

کردستان چهارمین پایتخت معنوی کشور می‌شود/ اهتزار پرچم امام رضا(ع) در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی فرضی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در  سنندج، اظهار کرد: در دهه کرامت امسال برنامه‌های ویژه‌ای به منظور معرفی کردن هرچه بیشتر استان فرهنگی کردستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در استان فرهنگی کردستان اهتزاز پرچم متبرک امام رضا(ع) در این استان است.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه اجرای این برنامه در این استان اهداف خاصی دارد، تصریح کرد: نشان دادن ارادت توده مردم فهیم و متدین استان کردستان به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و اهل بیت‌(ع) است.

فرضی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها اول قرار بود که پرچم از طریق فرودگاه کرمانشاه وارد کردستان شود ولی با تلاش‌های صورت گرفته این موضوع از طریق فرودگاه سنندج انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پرچم امام رضا(ع) طبق برنامه‌ریزی‌ها بعد از استقبال از فرودگاه با همراهی مردم وارد مسجد جامع سنندج می‌شود و بعد از زیارت زائران در بین خیل عاشقان به سمت مقبره هاجر خاتون(ع) حرکت می‌کند.

به گزارش فارس، مقبره هاجر خاتون خواهر امام رضا(ع) در شهر سنندج واقع است که دوستداران اهل بیت و عاشقان امام رضا(ع) همواره برای دعا و نیز جشن میلاد آن امام بزرگ در آنجا جمع می‌شوند.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در کردستان همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت حضور پرچم در یکی از مساجد مزین به نام امام رضا(ع) خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده این برنامه در مسجد امام رضا(ع) شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

فرضی تصریح کرد: پرچم امام رضا(ع) بعد از حضور در این مسجد وارد یکی از بیمارستان‌های بیجار می‌شود تا بیماران این بیمارستان بتوانند از نزدیک آن را زیارت کنند.

به گفته وی، برنامه حضور پرچم امام رضا(ع) در یکی از بیمارستان‌های مرکز استان نیز اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌‌فقیه در کردستان تصریح کرد: برگزاری دعای توسل با سخنرانی یکی از علما در حسینیه سنندج بعد از بازگشت پرچم از بیجار به مرکز استان یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت در استان کردستان خواهد بود.

فرضی اضافه کرد: معرفی استان کردستان به عنوان پایتخت معنوی غرب کشور و چهارمین پایتخت معنوی ایران بعد از مشهد مقدس، قم و شیراز از مهم‌ترین دستاوردهای حضور پرچم امام رضا(ع) در کردستان خواهد بود.

وی تصریح کرد: معرفی این استان به عنوان پایتخت معنوی کشور به دلیل وجود مرقد مبارک هاجر خاتون(ع) خواهر امام رضا(ع) و همچنین ارادت خاص مردم این استان به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و اهل بیت(ع) است.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این برنامه‌ها بتواند در معرفی هر چه بیشتر این استان فرهنگی در سطح کشور نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول