اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری

65 هزار گردشگر از موزه‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری بازدید کردند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 65 هزار و 737 نفر گردشگر از موزه‌های تاریخی این استان بازدید کردند.

65 هزار گردشگر از موزه‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهین ایلبیگی‌پور بعدازظهر امروز در نشست کمیته میراث فرهنگی این اداره‌کل با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد بازدید از اول سال تا پایان مردادماه جاری صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه ‌بر این تعداد بازدید صورت گرفته، 260 گردشگر خارجی نیز با حضور در این استان از موزه‌های تاریخی بازدید کردند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از این تعداد بازدیدکننده از موزه‌های این استان 47 هزار و شش نفر آن‌ها از موزه فرهنگی تاریخی چالش‌تر، هشت هزار و 312 نفر از موزه امیر مفخم بختیاری، پنج هزار و 66 نفر از موزه باستان‌شناسی شهرکرد و چهار هزار و 759 نفر از موزه آب کوهرنگ بازدید کرده‌اند.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری دارای فرهنگ غنی و تاریخی است که ضروری است این فرهنگ و تمدن باسابقه به مردم کشور و گردشگران خارجی بیش از پیش ارائه و عرضه شود.

به گفته ایل‌بیگی‎پور، آشنایی هرچه بیشتر مردم با مکان‌های تاریخی، معرفی هرچه بیشتر موزه‌ها و اشیای تاریخی برای نسل جوان و کودکان و حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی، فرهنگی و معنوی استان از جمله آثار و نتایج بازدید گردشگران از موزه‌ها و آثار تاریخی است.

وی همچنین از پیشرفت 80 درصدی مرمت و بازسازی مسجد جامع چالشتر در این استان خبر داد و گفت: مرمت و بازسازی این مسجد از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است.

ایلبیگی‌پور با بیان اینکه مرمت و بازسازی این مسجد با دو هزار و 500 میلیون ریال اعتبار آغاز شده است، گفت: ساماندهی و احیای کف‌سازی، استحکام بخشی و احیای بدنه‌ها، ساماندهی تاسیسات الکتریکی، مرمت و بازسازی متعلقات چوبی، مرمت و استحکام بخشی تزیینات کاشی هفت رنگ، پی بندی، تجهیزات، حذف الحاقات نامناسب، تعمیر و تامین و تجهیز سرویس بهداشتی از جمله مراحل مرمت و بازسازی این مسجد است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول