اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان:

دانشگاهیان داوطلب تصدی منصب قضا جذب می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت آموزش دادگستری استان کرمان از شرایط جذب ویژه دانشگاهیان داوطلب منصب قضا خبر داد.

دانشگاهیان داوطلب تصدی منصب قضا جذب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، محمد‌صادق شجاعی‌ با اشاره به آیین‌نامه جذب داوطلبان قضاوت، مصوب ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: با توجه به اصل انتخاب اصلح و لزوم شایسته سالاری در تصدی منصب خطیر قضا جذب اختصاصی و عمومی دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از طریق مرکز جذب و آزمون معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضائیه به عمل می‌آید.

وی افزود‌: دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه «الف» منوط به داشتن حداقل معدل 15 و به شرط داشتن کارشناسی حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی و دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از آزمون کتبی معاف هستند.

شجاعی عنوان کرد: دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم منوط به داشتن حداقل معدل 17 و به شرط داشتن مدرک کارشناسی حقوق یا الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق نیز از آزمون کتبی معاف هستند.

وی خاطر‌نشان کرد‌: دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه اول منوط به حداقل معدل 16 و دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه دوم منوط به داشتن حداقل معدل 17 نیز از آزمون کتبی معاف هستند.

شجاعی تاریخ آزمون کتبی جذب عمومی را 25 آبان اعلام کرد و بیان داشت: زمان و نحوه ثبت‌نام و مواد و منابع آزمون متعاقباً اعلام می‌شود.

وی ابراز داشت: شرایط عمومی استخدام مطابق قوانین و مقررات مربوط به استخدام قضات است و طبق ماده 13 آیین‌نامه جذب داوطلبان قضاوت امکان و بورسیه برخی از افراد پیش‌بینی شده ‌که ضوابط آن متعاقباً اعلام می‌شود.

شجاعی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضائیه مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول