اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد

آمادگی کاریابی‌های هرمزگان برای اعزام متقاضیان کار به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از اعلام آمادگی کاریابی‌های این استان برای اعزام متقاضیان کار به خارج از کشور خبر داد.

آمادگی کاریابی‌های هرمزگان برای اعزام متقاضیان کار به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی پیش از ظهر امروز در دومین نشست با کاریابی‌های استان در خصوص اینکه طی برنامه پنجم توسعه قرار است نیروی کار به خارج از کشور اعزام شود، گفت: در حال حاضر چهار کاریابی در این زمینه معرفی شده‌اند که پرونده دو مورد از آنها در دست بررسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه کاریابی‌ها کانالی برای ایجاد اشتغال و ورود نیرو به عرصه کار هستند، افزود: اگر مراکز کاریابی به خوبی وظیفه اطلاع‌رسانی و جست‌وجوی نیروی کار مناسب را انجام دهند، می‌توانند بخش وسیعی از جمعیت غیر فعال جامعه را از طریق دریافت پیشنهاد شغل با دستمزد مناسب وارد بازار کار کنند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه بحث ثبت‌نام، معرفی کارجو و کسب فرصت‌های شغلی در بازار کار از طریق کاریابی‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: مشاوره شغلی افراد با توجه به مهارت و تخصص آنها از مهم‌ترین پارامترهای موثر در بحث اشتغال است.

راستی با تاکید بر نظارت بر عملکرد کاریابی‌ها ادامه داد: در بررسی این واحدها اگر کاریابی‌ها بدون مجوز کار کنند مورد پی‌گرد قانونی قرار می‌گیرند، هم‌چنین با کاریابی‌های متخلف براساس آیین‌نامه برخورد می‌‌شود.

به گفته وی، 21 کاریابی در سطح استان فعالیت دارند که بیش از نیمی از آنها در بندرعباس فعالند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 74 تعاونی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه 710 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند، افزود: با ثبت این تعداد تعاونی، 832 فرصت شغلی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول