اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم:

کشور ما دانشگاهی تمدن‌ساز می‌خواهد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در بخش علم و پژوهش باید تلاش بیشتری صورت گیرد، گفت: کشور ما دانشگاهی تمدن‌ساز می‌خواهد.

کشور ما دانشگاهی تمدن‌ساز می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمد مهدی‌نژاد‌نوری‌ بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز فناوری و اطلاعات شهید مصطفی احمدی‌روشن دانشگاه ملایر علم را یکی از ابزارهای قدرت در حکومت هر کشور خواند و افزود: هر کشوری که از نظر علمی پیشرفت کند می‌تواند به دیگر پیشرفت‌ها نیز دست یابد.

وی با محکوم کردن حرکت ضد اسلامی صهیونیست‌ها در ساخت فیلم توهین‌آمیز به مقدسات دین و پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان داشت: در این راستا آمریکا و صهیونیست‌ها افکار و خواسته‌های پلید خود را به عنوان ارزش‌های بنیادی مطرح می‌کنند و با این ابزارها به میدان می‌آیند و در این راستا آن را به عنوان آزادی بیان در دنیا مطرح می‌کنند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آنها به دنبال به هم ریختن سلسله ارزش‌ها در دنیا هستند و این در حالی است که مسلمانان به همه ادیان الهی احترام گذاشته و حتی غیر مسلمانان نیز با ادیان مختلف برای دین اسلام و شخص پیامبر گرامی اسلام(ص) ارزشی ویژه قائل هستند و توهین به مقدسات را جایز نمی‌دانند.

وی به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان از سوی استکبار و ایادی آن اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها ابزاری علیه کشور ماست و کشورهایی که در این تحریم‌ها آمریکا را همراهی می‌کنند به خاطر دوستی با کشور آمریکا نیست بلکه همراهی آنها در همکاری با آمریکا در تحریم کشورمان به خاطر ترس از به خطر افتادن منافع خودشان از سوی استکبار جهانی است.

مهدی‌نژاد‌نوری در ادامه به موضوع مهم علم در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: علم باید اخلاقی و ارزشی باشد و وقتی علم همراه با تزکیه باشد ارزش‌آفرین و باعث سعادت فرد و جامعه می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر علم ابراز داشت: امروز احساس می‌شود که در بخش علم و پژوهش باید تلاش بیشتری صورت گیرد و انگاره‌ها و تئوری‌ها در این بخش تقویت شود و ما وظیفه داریم که علم را در استخدام جامعه قرار دهیم.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فرمایشات امام (ره) در خصوص دانشگاه‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: اگر دانشگاه اصلاح شود بقیه جامعه نیز اصلاح می‌شود و از آنجا که به فرموده امام دانشگاه مبدأ همه تحولات است جمهوری اسلامی ایران دانشگاهی تمدن‌ساز می‌خواهد و تمدن با تربیت انسان‌های عالم و ارزشی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما امروز به تعلیم و تربیت نیاز دارند، گفت: ما باید به جایی برسیم که دانشگاه‌های ما در بعد تربیتی و آموزشی انسان‌های فرهیخته تربیت کنند که منشأ تحولات بزرگ در دنیا و کشور باشند و تاکنون نیز در این راستا موفق بوده‌ایم.

مهدی‌نژاد‌نوری در ادامه به انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: در این راستا باید تئوری‌هایی به وجود بیاوریم که در دنیا بی‌نظیر باشد و ایده‌هایی به دنیا عرضه کنیم که نو بوده و باعث جهش شود.

وی اظهار داشت: ما باید با جرأت قدم به عرصه‌های جدید گذاشته و ایده‌هایمان را عملی و تبدیل به محصولات و تولیدات کنیم و تا پایان راه برویم تا به موفقیت دست پیدا کرده و غرب از ایده‌های ما الگوبرداری کند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم اقتصاد مقاومتی را یکی از موضوعات نو و ایده‌های الگو برای دنیا از سوی کشورمان برشمرد و افزود: اقتصادی که ما مطرح کرده‌ایم با اقتصادی که از سوی اروپا مطرح می‌شود بسیار متفاوت است و آنها در اقتصادشان ریاضت را مطرح می‌کنند و این در حالی است که اقتصاد مقاومتی ما به عنوان اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد ما بر پایه مدیریت درست و حرکت به جلو بر اساس برنامه است و در این راستا استفاده درست از منابع مطرح شده است.

وی به پیشرفت‌های دانشگاه ملایر طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دانشگاه ملایر با این سرعت طی سال‌های آینده به درجات بالاتری در زمینه‌های مختلف خواهد رسید و امیدواریم روزی برسد که پژوهش‌های دانشگاه ملایر به عنوان الگوی برتر در کشور و در دنیا مطرح شود.

در پایان نیز مرکز فناوری و اطلاعات شهید مصطفی احمدی‌روشن در دو طبقه و مساحت یک هزار و 200 متر و با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان افتتاح شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول