اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاورشهر:

آمریکا و اسرائیل ابولهب‌ها و ابوجهل‌های زمان هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاورشهر با اشاره به حضور ابوجهل و ابولهب در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت: آمریکا و اسرائیل ابوجهل‌ها و ابولهب‌های زمان هستند و وقتی به جایی نمی‌رسند، هتک حرمت می‌کنند.

آمریکا و اسرائیل ابولهب‌ها و ابوجهل‌های زمان هستند

حجت‌الاسلام سید صالح یاسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با هتک حرمت به ساحت مقدس پیامر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: طبق پیام مقام معظم رهبری وظایف ما در برابر این عمل غیرمنطقی مشخص است.

وظیفه اصلی ما تبری و تولی است

امام جمعه خاورشهر افزود: طبق فرعیات دین وظیفه ما تولی و تبری است. ما باید دوستان خدا را دوست داشته و با دشمنان خداوند دشمنی کنیم. ما باید حضرت محمد (ص) و خاندان پاک و مطهرش را دوست بداریم و ضمن عشق ورزیدن به آنها از دشمنانشان اعلام برائت کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: دشمنان از صدر اسلام تاکنون بی‌کار ننشسته‌اند و حتی در زمان خود پیغمبر (ص) نیز افرادی نظیر ابوجهل و ابولهب به مخالفت با حضرت می‌پرداختند و اکنون نیز کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل وقتی با استدلال راه به جایی نمی‌برند، هتک حرمت می‌کنند.

یاسینی تصریح کرد: این اقدام آنها پیرو حرکت سلمان رشدی کافر است که امام خمینی (ره) عظیم‌الشأن را مرتد خواند و هم‌چنین به پیامبر بی‌احترامی کرد. دشمنان در گذشته نیز اقدامات دیگری همانند آتش زدن قرآن و رسم کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) را انجام داده بودند و این بار هم چیز جدیدی نیست و کار همیشگی آنها است.

دشمنان چشم دیدن پیشرفت مسلمانان را ندارند

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تهران در ادامه عنوان کرد: آمریکا و اسرائیل چشم دیدن پیشرفت روزافزون مسلمانان را ندارند و وقتی با این امر مواجه می‌شوند، بلافاصله هتک حرمت کرده و خشم خود را نشان می‌دهند و این نشان از عجز و ناتوانی آنها دارد.

وی با تأکید بر مقاومت مردم در برابر دشمنان ابراز داشت: باید همه مسلمانان و آزادی‌خواهان احساس خود نسبت به پیامبر را به جهانیان نشان دهند و ضمن مقابله با این بی‌احترامی و هتاکی حرمت، از دشمنان اسلام اعلام برائت و انزجار کنند تا دیگر هیچ احدی جرئت توهین کردن به پیامبر را پیدا نکند.

یاسینی با اشاره به تعطیلی سفارت کانادا در ایران عنوان کرد: حرکتی که کانادا انجام داد، مربوط به سال‌های گذشته است. آنها در برهه‌هایی از زمان یا سفرای خود را از ایران خارج و یا سفرای ایران در کانادا را اخراج می‌کردند.

امام جمعه خاورشهر با بیان اینکه این اقدام کانادایی‌ها به‌دلیل تجلی قدرت ایران در میزبانی اجلاس نم بود، گفت: اقدامات آنها در گذشته و حال همیشه به ‌دلیل ترس از ایران بوده است و این بار نیز آنها اجلاس نم را مشاهده کرده و از قدرت ایران ترسیدند.

اقدام کانادا همانند پاشیدن خاک به سمت آسمان است

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام سفارت کانادا همانند خاک پاشیدن به سمت آسمان است و هرچه بالا بریزند به چشم خودشان می‌رود. آنها امروز رفتند اما مطمئن باشد بالاخره روزی به اشتباه خود پی برده و دست نیازشان به سوی ما دراز می‌شود.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول