اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

آمریکا از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) پشیمان می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا و استکبار باید بدانند که از اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) قطعاً پشیمان می‌شوند.

آمریکا از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) پشیمان می‌شود

آیت‌الله حسن عالمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به ساخت فیلم اهانت‌آمیز آمریکایی ـ صهیونیستی به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص)، ضمن محکومیت شدید این اقدام، اظهار کرد: به اعتقاد بنده، این موضوع نشات گرفته از ضربه های اساسی و محکمی بوده که از ابتدای انقلاب بر پیکره استکبار جهانی وارد شده است.  

وی افزود: دلیل دیگر این اقدام دشمنان اسلام، اسلام هراسی است، آنها امروز در مقابل گسترش بیداری اسلامی مسلمانان و نهضت و خیزشی که در میان آنها ایجاد شده، جز هدف قرار دادن سرمایه اصلی مسلمانان که همان اندیشه توحیدی و تربیت‌های پیامبر اسلام(ص) است، چاره‌ای برای خود ندیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حقیقت اندیشه‌های توحیدی را آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) سمت و سو داده است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و استکبار جهانی امروز بر این تصورند که می‌توانند با چنین حرکت‌هایی مانع از گسترش دین اسلام و خیزش‌ها و بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه و جهان شوند.

دشمنان با اهانت به مقدسات اسلام سعی در توقف گسترش بیداری اسلامی دارند

عالمی تصریح کرد: آنها سعی دارند با اهانت به مقدسات موج بیداری اسلامی که امروز سرعت و شدت قابل توجهی پیدا کرده است را از ریشه و اساس از بین ببرند.

وی با بیان اینکه دشمن با ساخت چنین فیلم‌هایی نه تنها به مسلمانان ضربه وارد نکرده بلکه سبب بیداری بیشتر مسلمانان و افزایش اتحاد و همبستگی آنها می‌شود، یادآور شد: این‌گونه حرکت‌ها نه تنها آنها را به اهداف خود نرسانده بلکه سبب گسترش بیش از پیش اسلام در سراسر جهان شده و قطعاً سبب گسترش و شدت بیشتر خیزش‌های اسلامی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با اشاره به موج شدید و گسترده اعتراضات مسلمانان سراسر جهان اسلام نسبت به فیلم اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص)، گفت: یکی از نکات قابل توجه در این موج اعتراضات گسترده نسبت به اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص)، حضور غیر مسلمانان در میان مسلمانان است چرا که آنها نیز در دفاع از مظلومیت مسلمانان در این اعتراضات شرکت کرده و انزجار خود را اعلام کردند.

آمریکا قطعاً از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) پشیمان می‌شود

وی تاکید کرد: آمریکا و سایر کشورهای استثماری و استعماری در جهان بدانند که از این حرکت موهن و شنیع خود قطعاً پشیمان می‌شوند.

عالمی اظهار کرد: قطعاً مسلمانان همواره راه خود را با شدت بیشتری ادامه می‌دهند و روند بیداری اسلامی و نهضت شکل گرفته نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان گسترش می‌یابد.

اگر سلمان رشدی مجازات می‌شد اهانت‌های بعدی ادامه پیدا نمی‌کرد

وی در ادامه با بیان اینکه این‌گونه اهانت در گذشته نیز انجام شده است، اذعان داشت: شیوه‌ای که امروز آنها انتخاب کردند، شیوه بسیار غلطی است که البته در گذشته هم در قالب‌های متفاوتی چون کاریکاتور و قرآن‌سوزی و غیره شاهد بودیم؛ به اعتقاد بنده زمانی که حضرت امام(ره) فتوای خود را در مورد سلمان رشدی صادر کرد اگر خبیث‌های غربی از سلمان رشدی حمایت نمی‌کردند و او مجازات می‌شد امروز دیگر این اتفاق‌ها شکل نمی‌گرفت و اهانت‌های بعدی نیز در قالب‌های متفاوت ادامه نمی‌یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنابراین دیدیم که غرب از سلمان رشدی حمایت کرد چرا که بدین صورت قصد اجرای برنامه‌ها و حرکت‌های بعدی خود را داشت؛ در واقع این اهانت‌ها در قالب‌های متفاوت ادامه جریان و توطئه‌های سلمان رشدی است.

وی با بیان اینکه مسلمانان اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) را به هیچ عنوان نخواهند پذیرفت، تاکید کرد: این توطئه‌ها امروز به جایی رسیده که به کسی که در اندیشه مسلمان جهان، اشرف مخلوقات است اهانت می‌کنند؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) اشرف انسان‌ها بوده و بنده برجسته پروردگار عالم است.

برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان همراه با آمریکا  پیش می‌روند

عالمی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به سکوت برخی کشورهای اسلامی در منطقه چون عربستان سعودی نسبت به اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم(ص)، گفت: اینکه کشورهایی چون عربستان نوکر برجسته آمریکا هستند شکی نیست و نوکری کردن هم جز این نیست، بنابراین آنها نمی‌توانند و نمی‌خواهند که در مقابل منافع آمریکا و استکبار ایستادگی کرده و با این کشورها مقابله کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول