اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان‌وبلوچستان:

راه‌اندازی کمیته ترانزیت در سیستان‌وبلوچستان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان‌‌وبلوچستان گفت: راه‌اندازی کمیته ترانزیت با هدف ایجاد تسهیلات لازم و هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه برای توسعه تجارت و کاهش مدت زمان تشریفات ترانزیت در استان ضروری است.

راه‌اندازی کمیته ترانزیت در سیستان‌وبلوچستان ضروری است

علیرضا مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در پنج ماه امسال مقدار 242 هزار و 518 تن کالا توسط 12 هزار و 550 دستگاه از پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد در تناژ و 35 درصد در تعداد دستگاه افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت 25 هزار و 374 تن کالای صادراتی توسط 10 هزار و 675 دستگاه از پایانه میلک صادر شده که از رشد 57 درصدی در تناژ و 20 درصدی در تعداد دستگاه برخوردار بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: استان سیستان‌وبلوچستان در مسیر و محور ارتباطات جهانی واقع شده است و از موقعیت استثنایی برای بهره‌وری از مواهب جغرافیایی طبیعی خود باید نهایت سود و بهره را ببرد.

مجرد تصریح کرد: موقعیت ممتاز استان به عنوان کوتاه‌ترین و مناسب‌ترین معبر و گذرگاه بین‌المللی برای ترددهای حمل و نقلی بین شرق و غرب آسیا و کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و پاکستان از وضعیت ویژه‌ای برخوردار است تا خود را به پیشرفته‌ترین دستاوردهای صنعت حمل و نقل در عرصه دریایی، ریلی و زمینی مجهز کند.

وی بیان داشت: با رونق حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان شاهد افزایش اشتغال، کاهش خروج ارز و کسب کارآمد ارزی برای کشور خواهیم بود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان‌وبلوچستان، راه‌اندازی کمیته ترانزیت استان با هدف ایجاد تسهیلات لازم و هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه را برای ارتقاء و گسترش ترانزیت کالا و مسافر و بهبود کیفیت حمل و نقل بین‌المللی در زمینه توسعه تجارت و کاهش مدت زمان تشریفات ترانزیت پیشنهاد می‌شود.

* جلوگیری از تردد وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه مسئولیت مدنی

مجرد با توجه به ماده 20 قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی از لزوم آن برای رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث خبر داد.

وی گفت: دارندگان این وسایل نقلیه که از خارج کشور وارد ایران می‌شوند در هنگام ورود در صورتی که دارای بیمه هستند باید مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران باشند در غیر این صورت نسبت به بیمه کردن وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول