اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

زمان احداث واحدهای صنعتی کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با حذف موانع سرمایه‌گذاری زمان احداث واحدهای صنعتی کاهش می‌یابد.

زمان احداث واحدهای صنعتی کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غفار صفری در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی هفته دولت اظهار داشت: همزمان با هفته دولت هفت طرح بزرگ صنعتی در سطح استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: این طرح‌های صنعتی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 600 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در استان فارس زمان افتتاح پروژه‌های صنعتی کاهش چشم‌گیری داشته است؛ به طوری که پروژه‌هایی که در سال 89 و یا سال گذشته مجوز احداث گرفته‌اند در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

صفری با تاکید بر حذف موانع سرمایه‌گذاری در استان تصریح کرد: با حذف موانع سرمایه‌گذاری و فرآیندهایی که روند سرمایه‌گذاری را با مشکل رو‌به‌رو می‌کند زمان احداث مجتمع‌های صنعتی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین تا پایان شهریور‌ماه هشت طرح بزرگ صنعتی با اعتباری بالغ بر 43 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در ادامه از میزان رشد صادرات این استان نسبت به گذشته خبر داد و گفت: صادرات فارس نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته؛ به گونه‌ای که حجم صادرات استان در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تولید سیمان در استان فارس افزود: در حال حاضر هشت کارخانه سیمان با ظرفیت تولید بیش از 5 میلیون و 500 هزار تن در سال مشغول به فعالیت هستند.

صفری با اشاره به میزان صادرات سیمان استان فارس افزود: در چهار ماه گذشته 4 هزار و 345 تن سیمان به ارزش 368 هزار و 804 دلار از فارس صادر شده است. 

وی خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل که 2 هزار و 258 تن به ارزش 186 هزار و 124 دلار بوده است از لحاظ وزن 93 درصد و از لحاظ ارزش 98 درصد رشد نشان می‌دهد.

صفری تصریح کرد: سه کارخانه سیمان قیروکارزین، خرامه، نی‌ریز و نیز طرح توسعه سیمان لارستان در حال ساخت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد:‌ با بهره‌برداری از کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین تا سال آینده یک‌ میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید سیمان استان افزوده می‌شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: علاوه بر این مجوز ساخت 14 کارخانه سیمان نیز در استان فارس صادر شده است.

وی در پایان گفت: در این مدت در بخش تولیدات کاشی و چینی بهداشتی از تولید قابل توجهی برخوردار شده‌ایم و در بخش تولید کاشی 4 میلیون و 182 هزار متر مربع و در بخش چینی بهداشتی 5 هزار و 477 تن تولید داشته‌ایم.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول