اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کامیاران:

بیست و سومین دوره تئاتر کردستان در کامیاران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران از برگزاری بیست و سومین دوره تئاتر استان کردستان در کامیاران خبر داد.

بیست و سومین دوره تئاتر کردستان در کامیاران برگزار می‌شود

جلال قلعه‌شاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: جشنواره تئاتر استانی در راستای اهداف فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی با نظر به پاسداشت و گسترش فرهنگ اسلامی و بومی استان و با اهداف عدالت و مهرورزی و هنر ماندگار اسلامی برای انتخاب آثار فاخر و بدیع هنرمندان و شکوفایی استعدادهای جوان، در سال مزین بنام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران توسعه و تقویت تئاتر استان کردستان و توجه به فعالان هنرمند استان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

به گفته وی، برگزاری جشنواره مذکور به همت ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کامیاران و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و برای نخستین بار در کامیاران صورت می‌گیرد.

قلعه‌شاخانی در ادامه به روند برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: بعد از اعلام یک فراخوان عمومی در سراسر استان کردستان و دعوت از تمامی گروه‌های هنری نمایشی که در سطح شهرستان پنج اجرای عمومی و در سطح استان تعداد 10 اجرای عمومی داشته باشند، تعداد 22 گروه از سراسر استان با ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره اعلام آمادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام نظر هیئت داوران تعداد 10 گروه به بخش مسابقه راه پیدا کرد که فردا در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

قلعه‌شاخانی تصریح کرد: از شهرستان‌های سنندج و دیواندره هر کدام چهار گروه، کامیاران، سقز و مریوان هر کدام سه گروه، قروه یک گروه و از شهرستان‌های بیجار و دهگلان هم هر کدام یک گروه متقاضی شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری بودند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران یادآور شد: پس از اعلام نظر هیئت داوران 10 گروه از شهرستان‌های سنندج، مریوان، کامیاران، بیجار و قروه به بخش مسابقه راه یافتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلامی شهرستان کامیاران خاطرنشان کرد: دو گروه برتر به تئاتر منطقه‌ای راه پیدا خواهند کرد و در پایان این مسابقات به کارگردان‌های اول تا سوم، بهترین بازیگران زن و مرد، بهترین متن اول و دوم و سوم، موسیقی متن و طراحی صحنه نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

شهردار کامیاران هم از برگزاری رویداد هنری و فرهنگی بیست و سومین دوره جشنواره تئاتر استان کردستان به میزبانی شهر کامیاران ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که با مشارکت و همکاری ادارات و نهادهای دولتی و مردمی به رشد و اعتلای فرهنگی جامعه کمک کرد.

ناصر الماس‌پور افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر کامیاران در راستای ادامه حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی تصمیم گرفت در اجرای برنامه جشنواره تئاتر استان کردستان به میزبانی شهرستان کامیاران با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران همکاری نماید.

وی در پایان تصریح کرد: در همین راستا تمام سعی و اهتمام خود را به کار گماشتیم که ساختمان‌های موجود در خروجی تونل آب شیروانه که به تازگی در اختیار شهرداری کامیاران گذاشته شده است را نوسازی و تعمیر کنیم و برای رفاه و اسکان مهمانان این رویداد فرهنگی و هنری در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول