اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باز هم کمبود سالن دامن‌گیر تئاتر شد

اجرای تئاتر «خداحافظ عزیزم» با یک ساعت و نیم تأخیر

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر «خداحافظ عزیزم» گفت: به علت استفاده‌های گوناگون از تالار آمفی‌ تئاتر فرشچیان در شب نخست اجرا، نمایش خود را با یک ساعت و نیم تأخیر و تنها با 60 تماشاگر به روی صحنه بردم.

اجرای تئاتر «خداحافظ عزیزم» با یک ساعت و نیم تأخیر

پویان عطایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به حساسیت‌های اجرای نخستین روز تئاتر اظهار کرد: چند روزی است تئاتر «خداحافظ عزیزم» را در تالار فرشچیان اصفهان به صحنه برده‌ام، اما اجرای این تئاتر در روز نخست به دلیل اجرای مراسم روز سینما با تأخیر بسیار زیادی روبرو شد و اغلب تماشاگران پس از خداحافظی، با ناراحتی سالن را ترک کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه پس از این تئاتر، نمایش دیگری قرار بود به روی صحنه برود، بازیگران نمایش نیز سردرگم شده بودند که آیا لازم است منتظر اجرا بمانند یا خیر و این در حالی است که چند روز قبل مدیر اداره کل ارشاد اصفهان گفته بود که سفارش کرده که در زمان اجرای تئاتر در سالن‌های تالار فرشچیان هیچ‌گونه مراسمی اجرا نشود.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: سالن سینما در کنار سالن آمفی‌تئاتر قرار دارد و من تعجب می‌کنم که چرا اجرای مراسم روز سینما به جای سالن مربوط به سینما در سالن تخصصی تئاتر انجام شد ضمن اینکه مدیرکل ارشاد اصفهان با وجود وعده‌های داده شده خود نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه تئاتری که قرار بود پس از نمایش من اجرا شود نیز با نیم ساعت تأخیر آغاز شد، تصریح کرد: مسئولان یا قولی ندهند یا به وعده‌ خود عمل کنند و این موضوع تنها نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.

عطایی با بیان اینکه این تئاتر بومی و اجتماعی خانوادگی است، درباره داستان تئاتر «خداحافظ عزیزم»، گفت: این تئاتر داستان سارا و وفا است که در حال اسباب‌کشی هستند که عمه آنها تصمیم می‌گیرد به منزل آنها بیاید.

وی اضافه کرد: آنها مجبور به باز کردن کارتن‌های وسایل می‌شوند که در این حین رازهای آنها از پرده بیرون می‌افتد.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: مدتی است به موضوع‌های بومی استان اهمیت کمی داده می‌شود چرا که برخی تصور می‌کنند به سبب آنکه آیین خاصی در اصفهان وجود ندارد، نمی‌توان تئاتر بومی تولید کرد.

وی ادامه داد: پیش از این تصور می‌شد که برای بومی کردن تئاتر داشتن لهجه اصفهانی نیاز است در حالی که می‌توان مشکلات و معضلات استان اصفهان را به کمک تئاتر نشان داد و آن را به استان‌های دیگر و پایتخت عرضه کرد.

عطایی درباره بازیگران نمایش گفت: مرتضی خانجانی، وجیهه کریمی، احسان دهقان‌پور، مریم دوستی، طناز تجدد و امین معقولی‌زاده از بازیگران نمایش هستند و امین پناهی آهنگ‌سازی آن را بر عهده داشته است.

به گزارش فارس، تئاتر «خداحافظ عزیزم» تا 30 شهریور ماه از ساعت 19 در تالار فرشچیان اصفهان به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول