اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی:

9 اثر نمایشی در جشنواره تئاتر رضوی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی اعلام کرد: 9 اثر نمایشی در نهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد روی صحنه می‌رود.

9 اثر نمایشی در جشنواره تئاتر رضوی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین ثابت‌قدم ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) رقابت خود را آغار می‌کنند.

وی از نهمین جشنواره تئاتر رضوی به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی و هنری در خراسان‌شمالی یاد کرد و افزود: این جشنواره از 28 تا 30 شهریور امسال در بجنورد برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: «منهای یک» نوشته سیدعلی موسویان و کار محمد‌ زوار‌بی‌ریا از تهران، نمایش «هفت دریا شبنمی» نوشته سعید تشکری و کار رضا حسینی از مشهد، نمایش «عوض بدلو» نوشته عباس جانفدا و کار محمد حسن‌زاده از تربت‌حیدریه از جمله آثار نمایشی بوده که در این جشنواره اجرا خواهد شد.

ثابت‌قدم همچنین نمایش‌ «ماه در چاه» نوشته مجید کاظم‌زاده و پرستو آزاد و کار محمد رسائلی از رشت، نمایش «دوچرخه موازی» نوشته و کار عباس جانفدا از مشهد، نمایش «فقط به اندازه یک سلام» نوشته مائده وحید و کار مشترک مائده وحید و احسان جانمی از اصفهان را از دیگر نمایش‌های شرکت‌کننده در بخش نهایی این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی نمایش «غروب سرد مشهدی» نوشته سیدمحمد محمدی و کار علی حاج عسگری از رشت، نمایش «صدای قدم‌های قطار» نوشته قربانعلی اصغری و کار غریب منوچهری از اردبیل و نمایش «در همین نزدیکی» نوشته علی میرزا عمادی و کار امیر حجازی از تبریز را از دیگر نمایش‌های راه یافته به نهمین جشنواره تئاتر رضوی عنوان کرد.

به گفته وی، برای نهمین دوره این جشنواره مجموعاً 150 متن نمایشی طی فراخوان‌ها به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی داوران، بازخوانی متون 42 اثر به مرحله بعدی راه یافتند.

ثابت‌قدم اظهار کرد: هر روز چهار اجرا در نظر گرفته شده که جلسات نقد و بررسی آثار نیز هر شب پس از اتمام اجراها با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوران نهمین جشنواره رضوی اخیراً معرفی شده‌اند از انتخاب سعید پورصمیمی و رضا بابک از بازیگران پیشکسوت تئاتر و سینمای کشور برای داوری آثار این رویداد فرهنگی و هنری در بجنورد هم خبر داد و گفت: حسین مسافرآستانه نیز همچون گذشته در ترکیب هیئت داوران این جشنواره قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: بر اساس برنامه آیین اختتامیه این جشنواره 30 شهریور با حضور مسئولان وزارت ارشاد و استان برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده برای این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه عکس تئاتر رضوی، برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی تئاتر با حضور اساتید مطرح، انتشار کتاب جشنواره و برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان و تلاشگران عرصه تئاتر رضوی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول