اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان دولت دهم

31 سالن تئاتر شهر در مراکز استان‌ها ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 31 سالن تئاتر شهر در مراکز استان‌ها از بین سالن‌های موجود تجهیز و به یک مرکز تخصصی تئاتر تبدیل می‌شود.

31 سالن تئاتر شهر در مراکز استان‌ها ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، حمید شاه‌آبادی اظهار کرد: جشنواره تئاتر رضوی توانسته توجه به هنر دینی و زوایای زندگی امام رضا (ع) را از طریق هنر نمایش، جزو دغدغه‌های هنرمندان قرار دهد و زنده نگه دارد.

وی افزود: زنده نگه‌داشتن ارزش‌ها هرچند کار سنگینی است اما ارتقای این اتفاق از نکات مثبت جشنواره تئاتر رضوی است که جا دارد از متولیان برگزاری آن قدردانی کرد.

شاه‌آبادی رشد معلومات و اطلاعات دینی هنرمند نسبت به زوایای زندگی امام رضا (ع) را ضروری دانست و گفت: در این حوزه نیازمند کار جدی هستیم و هنرمندان باید به گونه‌ای عمل کنند که محتوای متون از حالت و قالب کلیشه‌ای خارج شود.

وی با تأکید بر حمایت از رشد تئاتر در استان‌های کشور و تمرکززدایی در این رابطه و نیز تصریح این نکته که در اکثر استان‌ها شاهد وجود سالن‌های چندمنظوره هستیم و تعداد سالن‌های تخصصی تئاتر بسیار محدود است، افزود: برای رفع این مشکل از بین سالن‌های موجود در استان‌ها یک سالن را تجهیز و به مرکز تخصصی تبدیل می‌کنیم تا در آن غیر از تئاتر به هیچ فعالیت دیگری پرداخته نشود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزان اختصاص بودجه در این باره اشاره کرد و گفت: هر میزان اعتبار که برای تجهیز سالن‌ها نیاز باشد، تأمین می‌کنیم.

وی همچنین به پیش‌بینی و تخصیص اعتبار در دو سال اخیر از سوی معاونت هنری برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان‌های مختلف به منظور ارتقای سطح دانش و اطلاعات هنرمندان در دو سال اشاره کرد و گفت: این اتفاق کمک شایانی به رشد علمی هنرمندان در این عرصه داشته است.

شاه‌آبادی تصریح کرد: اقدامات انجام گرفته را متمرکز می‌کنیم ضمن اینکه درصدد هستیم آموزش هنرمندان در رابطه با ابعاد وجودی حضرت رضا (ع) را در قالب یک برنامه اصلی ساماندهی کنیم.

وی هم‌جواری خراسان‌شمالی با حرم رضوی و توجه مدیران و مسئولان نسبت به فعالیت‌های هنری به ویژه جشنواره امام رضا (ع)، سابقه نیکو در سنوات گذشته و همت عالی متولیان و مسئولان خراسان‌شمالی در برگزاری جشنواره را از دلایل انتخاب این استان برای میزبانی تئاتر رضوی عنوان کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معنویت حاکم در خطه خراسان زمینه خوبی برای برگزاری جشنواره است تا هنرمندان با حال و هوای رضوی به خلق آثار هنری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: زمانی جشنواره‌های دینی را ادغام کردیم، اما قابل پذیرش نبود استانی که سابقه خوبی در برگزاری دارد و در این حوزه پیش‌قدم است از میزبانی باز ماند و خوشحالم که این پایگاه در خراسان‌شمالی هم‌اکنون و مجدداً دایر شده است.

به گزارش فارس، نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 28 تا 30 شهریور ماه سال جاری با اجرای 9 گروه نمایشی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در تالار فرهنگی هنری گلشن و تالار حافظ بجنورد در مرکز استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول