اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

92 درصد مدارس همدان به صورت یک‌نوبته اداره می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال 92 درصد مدارس استان همدان به صورت یک نوبته اداره می‌شوند.

92 درصد مدارس همدان به صورت یک‌نوبته اداره می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم ظهر امروز در کارگاه آموزشی تحول بنیادین آموزش و پرورش و شروع سال تحصیلی متفاوت در همدان اظهار داشت: امسال 97 درصد دانش‌آموزان استان همدان به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کردند که سه درصد باقی مانده آن مربوط به دانش‌آموزان مناطق روستایی بوده است.

وی با اشاره به روز 29 شهریور و برگزاری جشن شکوفه‌ عنوان کرد: روز 29 شهریور روز بازگشایی مدارس و جشن شکوفه است که برای کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود و در روز اول مهر ماه نیز جشن ورود دانش‌آموزان به مدارس را خواهیم داشت که با وجود مشکلاتی در بحث فضا و نیروی انسانی، همه برنامه‌ها برای شروع سال تحصیلی آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: امسال در بحث هوشمندسازی مدارس 493 مدرسه دولتی در قالب یک هزار و 413 کلاس و 194 مدرسه غیر دولتی در قالب 224 کلاس مجهز به سیستم هوشمند شده است.

این مسئول تصریح کرد: 46 هزار نفر از فرهنگیان استان همدان در قالب بیمه طلایی زیر پوشش قرار گرفتند و همه دانش‌آموزان استان به صورت 100 درصدی زیر پوشش بیمه تحصیلی هستند.

حسنی‌محتشم خاطرنشان کرد: افزایش چشمگیری در باب رشته‌های هنرستانی داشتیم که در این بحث 160 باب هنرستان افزایش پیدا کرده و در کنار آن 100 سالن ورزشی و 12 استخر نیز در حال احداث است.

وی یادآور شد: در سال 88 تعداد مدارس تیزهوشان ما در استان چهار باب بوده که این تعداد در سال جاری با توجه به افزایش دانش‌آموزان تیزهوش به 10 مدرسه رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: 16 مدرسه تخصصی ورزش و 300 مدرسه قرآنی را در استان همدان تأسیس کردیم و همچنین در کنار این‌ها تأسیس 40 زمین مصنوعی و 250 نمازخانه را در سفر هیئت دولت تصویب کردیم.

این مسئول با بیان اینکه 20 مدرسه تخصصی قرآنی در همدان دایر شده، افزود: در زمینه اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی و حضور دانش‌آموزان در کشور رتبه نخست را کسب کردیم.

حسنی‌محتشم با اشاره به طرح صباح و طرح طناورز نیز اذعان داشت: 70 هزار دانش‌آموز سوم ابتدایی در طرح صباح و 24 هزار دانش‌آموز در طرح طناورز شرکت کردند.

وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 92 درصد مدارس استان به صورت تک‌نوبته اداره می‌شوند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول