اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ‌مدیریت بحران ‌اصفهان خبر داد

مقاوم‌سازی 31 هزار واحد مسکونی در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طی چهار سال گذشته حدود 31 هزار و 400 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 12 هزار نفر مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 31 هزار واحد مسکونی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، منصور شیشه‌فروش عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی مقاوم‌سازی و بهسازی شده با ارائه تسهیلات از 50 میلیون ریال تا 125 میلیون ریال و براساس نقشه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به ادامه طرح مقاوم‌سازی در روستاها و شهرهای زیر 12 هزار نفر با 6 هزار واحد مسکونی در سال‌جاری بیان داشت: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده تا سال 92 حدود 45 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 12 هزار نفر و روستاها در برابر زلزله ایمن می‌شوند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان، یکی از اقدامات مهم در بخش مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را استانداردسازی مصالح ساختمانی توسط اداره استاندارد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از40  نوع مصالح ساختمانی شرایط استاندارد را دارا می‌باشد.

وی در ادامه از مقاوم‌سازی حدود 2 هزار کلاس درس و واحدهای آموزشی خبر داد و گفت: با تسهیلاتی که در اختیار نوسازی مدارس قرار می‌گیرد این تعداد کلاس مقاوم‌سازی شده در استان اصفهان به 5 هزار کلاس افزایش می‌یابد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین بیان داشت: بازسازی و نوسازی تأسیسات استراتژیک از جمله بیمارستان‌ها و مراکز امدادی نیز در دستور کار مدیریت بحران استان اصفهان قرار گرفته است.

وی در ادامه متذکر شد: سال گذشته 4 میلیارد ریال برای افزایش ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در اختیار مرکز لرزه‌نگاری قرار گرفت.

شیشه‌فروش افزود: با اختصاص این میزان اعتبار ایستگاه‌های لرزه‌نگاری استان اصفهان از پنج ایستگاه به 12 ایستگاه افزایش یافت.

وی از انجام مطالعات لرزه‌خیزی در مناطق مختلف استان اصفهان از جمله شهرستان کاشان خبر داد و گفت: انجام این مطالعات با هدف شناسایی توان لرزه‌ای گسل‌ها در کاشان و شهرستان‌های شهرضا، نائین و اصفهان انجام شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین از اجرای مانور پناه‌گیری صحیح در مقابل زلزله در هشتم آذرماه امسال خبر داد و گفت: در این مانور 810 هزار دانش‌آموز استان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مانور پناه‌گیری صحیح در مقابل زلزله را تمرین می‌کنند.

شیشه‌فروش یادآور شد: قرار است حدود 800 هزار نفر از کارگران شاغل در صنایع و کارخانجات نیز پناه‌گیری صحیح در مقابل زلزله را در آبان‌ماه سال‌جاری تمرین کنند.

منصور شیشه فروش امروز برای حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان در فرمانداری ویژه این شهرستان به کاشان سفر کرده است.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول