اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

70 درصد سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی به ثمر نشسته است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت : 70 درصد سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل به ثمر نشسته و منتج به صدور پایان کار شده است.

70 درصد سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی به ثمر نشسته است

ایرج بیگدلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه استان اردبیل از استان‌های زلزله‌خیز کشور است و همه ساله صدها مورد زلزله در این استان به ثبت می‌رسد ضرورت دارد بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی جدی گرفته شود.

وی افزود: در این ارتباط دولت نهم و دهم از اولین روزهای آغاز به کار خود سعی کردند بحث مسکن اعم از مسکن مهر و مقاوم‌سازی مساکن روستایی را جدی بگیرند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل بیان داشت: از سال 84 تا سال 90 سهمیه استان اردبیل در ارتباط با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کم دوام و بی‌دوام 55 هزار و 622 واحد بود.

بیگدلو با اعلام اینکه 95 درصد این سهمیه منتج به تشکیل پرونده شده است، افزود: از این تعداد 53 هزار پرونده معرفی به بانک شده است.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی 69 تا 70 درصد این پرونده‌ها و طرح‌ها منجر به صدور پایان کار شده و مابقی نیز در اثنای کار است.

این مسئول ابراز داشت: با رایزنی مستمر با بانک‌های عامل سعی می‌کنیم اعتبار بیشتری را از این طریق جذب استان کنیم تا حتی خارج از سقف بتوانیم مقاوم‌سازی مسکن روستایی را تا پایان دولت دهم انجام دهیم.

مساکن کم دوام عموماً تولید آوار می‌کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود اصلی‌ترین مشکل هنگام وقوع زلزله را در بحث ساختمان‌های سنتی تولید آوار اعلام کرد و گفت: به دلیل آنکه ساختمان‌های سنتی با مصالح ساختمانی کم دوام ساخته می‌شوند عموماً در وقوع زلزله فقط تولید آوار می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل ضرورت به کارگیری دانش فنی و تجهیزات و امکانات ساخت و ساز در مناطق روستایی را با توجه به حادثه‌خیز بودن آنها ضروری اعلام کرد و افزود: باید به سرعت ساختمان‌های مستهلک و قدیمی را از مدار استفاده خارج کنیم.

بیگدلو در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: هرچند مقاوم‌سازی 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان اردبیل جای امیدواری و خوشحالی دارد و حتی 4 تا 5 هزار واحد مازاد بر سهمیه را نیز تا نیمه سال آینده می‌توانیم مقاوم‌سازی کنیم، اما همچنان نباید از این امر غفلت کنیم چرا که زلزله اخیر در اهر و ورزقان برای همه ما یک هشدار است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول