اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران:

درآمد کمیسیون ماده 99 به حساب دهیاران واریز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت: از محل درآمد کمیسیون ماده 99، تاکنون 10 میلیارد تومان به حساب دهیاران مازندران واریز شد.

درآمد کمیسیون ماده 99 به حساب دهیاران واریز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ذات‌الله زارعی بعدازظهر امروز در جلسه ماهانه دهیاران بخش مرکزی شهرستان بابل اظهارداشت: هفته دفاع مقدس یادآور خاطره عزیزانی است که در دل‌های همه خانواده‌های ایرانی ماندگار بوده و مایع عزت و سربلندی کشور هستند.

وی افزود: شهدای ما باتمام وجود به وظایف خود عمل کرده و به ما آموختند که در هر جایگاه و سمتی که هستیم در همه عرصه‌ها باید وظیفه‌شناس باشیم.

زارعی بیان داشت: مشارکت دهیاران به عنوان یک ایرانی پایبند به ارزش‌ها و باورها در عرصه‌های اجتماعی و به ویژه سیاسی بسیار پراهمیت بوده و در این مقطع حساس که دشمن زخم خورده باتمام توان به میدان آمده وظیفه دهیاران دوچندان شده است.

این مسئول تصریح کرد: دهیاری‌ها  نهاد غیردولتی بوده که باید خودکفا مدیریت شود و خوداتکایی و خودکفایی مهم‌ترین رکن در ایجاد دهیاری‌ها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه اصل در دهیاری‌ها بر منابع درآمدی داخل روستاها است، گفت: دولت نیز در این راستا به دهیاران کمک می‌کند، ولی دهیاران باید بودجه سالانه خود را طوری پیش‌بینی کنند که در روستا ایجاد منابع کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای ایجاد درآمد پایدار روستاها ابراز داشت: در گذشته درآمد کمیسیون ماده 99 به حساب خزانه دولت واریز می‌شد که با پیگیری‌های به عمل آمده به حساب  دهیاران واریز می‌شود که در این راستا مبلغ 10 میلیارد تومان به حساب دهیاران مازندران واریز شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران اذعان داشت: با ابلاغ  به مدیران مسکن قرار شد برای هرگونه تغییر کاربری موافقت دهیاران نیز لحاظ شود و 20 درصد ارزش افزوده به حساب دهیاران واریز شود که این امر سبب درآمد پایدار در روستا و کمک به دهیاران شد.

زارعی ایجاد شرکت تعاونی را عامل دیگری بر درآمد پایدار روستاها دانست و متذکر شد: مازندران با داشتن  49 شرکت تعاونی فعال، نخستین استانی است که دارای بیشترین تعداد شرکت تعاونی بوده و از نظر سطح درآمدی نیز بالاترین درآمد را دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران افزود: دهیاران باید ساخت و سازهای غیرمجاز روستا خود را مشخص و مورد بررسی قرار داده و با متخلف برخورد کنند، هر تخفیف بی‌موردی که توسط دهیاران انجام گیرد باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول