اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا صورت می‌گیرد

آغاز به کار ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از فردا نمایشگاه بزرگ کتاب استان زنجان آغاز به کار می‌کند.

آغاز به کار ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی سهندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور 350 ناشر از استان‌های مختلف کشور در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن 300 غرفه در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: 40 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ارائه تخفیف 40 درصدی در این نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ ارائه چنین تخفیفی از ویژگی‌های این نمایشگاه محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به تقارن برگزاری نمایشگاه کتاب زنجان با آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: برنامه‌های مختلفی به این منظور در نمایشگاه برگزار می‌شود.

سهندی با بیان اینکه گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی از دیگر برنامه‌های نمایشگاه است، افزود: به همین منظور شعب شعر در نمایشگاه با حضور شاعران استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح کشور، برگزاری این نمایشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه با حضور ناشران مختلف را از ویژگی‌های این نمایشگاه برشمرد و گفت:‌ برخی ناشران برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

این مسئول از حضور ناشران برجسته کشوری در این نمایشگاه خبر داد و گفت: 13 ناشر استانی نیز در این نمایشگاه انتشارات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

سهندی از اختصاص چهار غرفه برای فروش آثار هنری هنرمندان خبر داد و گفت:‌ آثار هنرمندان استان در این نمایشگاه به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه اداره کل تجهیز و توسعه مدارس استان زنجان 27 میلیون تومان از آثار هنری هنرمندان استان را خریداری کرده است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز 10 میلیون تومان از این آثار را خریداری کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه دو اداره کل دیگر نیز برای خرید آثار هنرمندان استان زنجان اعلام آمادگی کرده‌اند، عنوان کرد: استقبال مطلوبی از آثار هنرمندان استان شده است.

این مسئول با بیان اینکه نمایشگاه کتاب زنجان هر روز از ساعت 9 تا 12.30 ظهر آماده بازدید علاقه‌مندان است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.

سهندی از اجرای برنامه‌های مختلف در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: سرای اهل قلم نیز برای حضور هنرمندان در این نمایشگاه گنجانده شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های مختلف در مناسبت‌ها تصریح کرد: غرفه‌های ویژه‌ای نیز برای کودکان از جمله گریم و ایستگاه نقاشی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: ‌اگر کتاب و کتابت در جامعه رونق نداشت شیعه در تاریخ ماندگار نمی‌شد.

این مسئول با اشاره به اینکه به دلیل کتابت دوران ائمه اطهار(ع)، تاریخ شیعه به خوبی به جامعه امروز انتقال داده شده، متذکر شد: ‌دستاوردهای نظام اسلامی در دوران پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار از طریق کتابت به جامعه ارائه شده است.

سهندی با بیان اینکه اگر کتابت در جامعه نبود ارزش‌ها در حین تولید نابود می‌شد، اذعان داشت:‌ رونق مقوله کتابت موجب انتشار ارزش‌ها از گذشته به حال شده است.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول