اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی:

جشن‌های زیر سایه خورشید امسال بین‌المللی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید دهه کرامت، برای نخستین‌بار در سطح بین‌المللی و در چهار کشور لبنان، عراق، هندوستان و افغانستان اجرا می‌شود.

جشن‌های زیر سایه خورشید امسال بین‌المللی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید جواد حسینی ظهر امروز در نشست خبری که در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: جشن‌های میلاد رضوی با هدف ایجاد شور و نشاط معنوی و با توجه ویژه به موضوع بیداری اسلامی و تاکید بر اندیشه سیاسی امام رضا(ع) و مکتب امامت برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و فضای سایبری در راستای نشر معارف اهل بیت(ع)، تعامل اثربخش با اماکن مقدسه و زیارتی کشور و جهان اسلام امسال با شعار عالم آل محمد (ص) برگزار می‌شود.

حسینی تاکید کرد: از مجموع 700 برنامه طراحی شده از سوی موسسات فرهنگی آستان قدس 46 عنوان اصلی برنامه در 12 محور اصلی ویژه دهه کرامت برنامه‌ریزی شده است.

وی به پنجمین دوره از جشن‌های زیر سایه خورشید اشاره کرد و گفت: برای نخستین‌بار در سطح بین‌المللی در چهار کشور لبنان، عراق، هندوستان و افغانستان با اعزام 12 کاروان از خدام و مبلغان و در 100 شهرستان از 22 استان ایران اجرا می شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: جشن مهر بی‌کران ویژه میلاد امام رضا(ع) در بقاع متبرکه طبس، کاشمر برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی یک نهاد موقوفاتی بزرگ است، اظهار کرد: جشن نور رضوان در 15 شهر و 60 روستای موقوفه‌دار و 17 نمایندگی املاک آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: به منظور هم‌اندیشی در زمینه‌های قابلیت‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری دینی و راهکارهای ترویج فرهنگ وقف نشست امامزادگان سفیران رحمت توسط آستان حسین بن موسی الکاظم طبس با حضور مدیران کل اوقاف و مسئولان متبرکه امسال در طبس برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان جشنواره‌ها عنوان دوم برنامه‌های محوری آستان قدس رضوی در دهه کرامت است، گفت: مهم‌ترین جشنواره، جشنواره کتاب سال رضوی است که در پایان با انتخاب کتاب، پایان نامه و ناشر برتر با موضوع امام رضا(ع) و دادن نشان ویژه جشنواره از آنان تقدیر می‌شود.

حسینی یادآور شد: ششمین جشنواره دانش آموزی هشتمین خورشید ولایت در سطح بین‌المللی و یازدهمین جشنواره سراسری علوم قرآن و حدیث ویژه کارکنان، خدام و خانواده‌های آنان توسط بنیاد فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با برنامه‌های تربیت بدنی آستان قدس در امسال افزود: موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با چهار رشته والیبال نشسته، دو ماراتن و عمومی و بسکتبال با ویلچر برای عموم و خانواده‌های آستان قدس برنامه برگزار می‌کند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: همایش علمی و پژوهشی با شرکت فرهیختگان و پژوهشگران با هدف ترویج فرهنگ مجاوران و زائر پذیری توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول