اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره 10 شهید روحانی و طلبه بافق برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم یادمان 10شهید روحانی و طلبه شهرستان بافق با حضور مسئول بسیج طلاب سپاه الغدیر یزد، امام جمعه و جمعی از مسئولان، خانواده‌های شاهد و ایثارگر و اقشار مختلف مردم در حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان برگزار شد.

یادواره 10 شهید روحانی و طلبه بافق برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، مدرس و استاد حوزه علمیه اصفهان در این مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق (ع)، بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را ارج نهادن به مقام والای شهادت عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش مقام شهدا به واسطه رسیدن به مقام ولایت اهل بیت (ع) است و شهدا در واقع عارف در این راه شده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدحسین میردامادی بحرالعلوم با اشاره به مراتب روح افزود: مرتبه معرفت و شناخت خداوند و عاشق او بودن را که همواره شهدا آن را انتخاب کردند و خود را در این مسیر قرار دادند، از درجه بسیار مهمی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهدا همواره در خط ولایت بودند، تصریح کرد: بیعت با ولایت و قدم در راه امامت و رهبری گذاشتن از ویژگی‌هایی است که جوانان باید با الگوگیری از آن خود را در این مسیر قرار دهند.

استاد حوزه علیمه اصفهان خاطرنشان کرد: شهدا در واقع امام زمان خود را شناختند و آن را درک کرده‌اند.

وی بیان داشت: پیروی از ولایت و امامت همواره بالاترین کار خیر است.

بحرالعلوم با تاکید بر حفظ ارزش‌های اسلامی افزود : امروز بزرگترین پیام شهدا به ما بصیرت است تا راه را گم نکنیم و از مسیر ولایت جدا نشویم.

وی با اشاره به دوران غیبت امام عصر (عج) عنوان کرد: امروز ولی فقیه نماد و محور حق است و ملاک رویش‌ها میزان وابستگی افراد به ولی فقیه است.

بحرالعلوم با تشریح توطئه افکنی دشمنان انقلاب اسلامی گفت: با بصیرت‌افزایی و تبعیت از ولایت فقیه، استراتژی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی محکوم به شکست است.

وی با تاکید بر ضرورت ولایتمداری جوانان بیان داشت: جوانان باید بذر ولایت را در وجود خود بکارند تا دشمنان نتوانند با توطئه‌های خود بی‌بند و باری و فساد را در آنان به وجود آورند.

امام جمعه بافق نیز در این مراسم با اشاره به حضور فعال روحانیون و طلاب در جنگ نقش این قشر را مهم در دوران دفاع مقدس مهم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی افزود: شهرستان بافق هم 10 طلبه شهید تقدیم این نظام کرده است که برگ زرینی در تاریخ زندگانی این قشر به شمار می‌رود.

مسئول بسیج طلاب سپاه الغدیر استان یزد نیز در این یادمان با بیان یادواره‌های برگزار شده در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلاب گفت: این یادواره‌ها نقش مهمی در شناسایی نقش طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا روغنیان افزود: به زودی فراخوان گرامیداشت طلاب و روحاینون ایثارگر و رزمنده نیز در استان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول