اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

نقش آذربایجان‌غربی دردفاع مقدس تبیین نشده است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: نقش آذربایجان‌غربی در هشت سال جنگ تحمیلی باید به شکل درست تبیین شود ولی تاکنون از این مسئله غفلت شده است.

نقش آذربایجان‌غربی دردفاع مقدس تبیین نشده است

حبیب شهسواری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: نقش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس شاخص است و باید بیش از پیش به این مسئله پرداخته شود.

وی گفت: 86 زن شهیده در آذربایجان‌غربی وجود دارد که باید عملکرد و جایگاه آنها در جنگ تحمیلی به طور گسترده تشریح شود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نباید از جایگاه بانوان در سال‌های دفاع مقدس غفلت شود، اضافه کرد: بانوان در آن سال‌ها به معنای واقعی کلمه در راستای حراست از کشور به نقش‌آفرینی پرداختند به طوری که این نقش گاه به طور مستقیم و گاه از طریق حمایت همسران و فرزندان رزمنده متبلور می‌شد.

شهسواری با اظهار به اینکه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تئاتر‌های خیابانی اجرا می‌شود، ادامه داد: گروه‌ها برای اجرای تئاتر تعیین شدند به طوری که با موضوع دفاع مقدس نقش دو شهید بزرگ به معرض نمایش گذاشته می‌شود و همچنین این نمایش‌ها علاوه بر ارومیه در شهرستان‌های مختلف با دو سناریوی متفاوت اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه این استان در تحقق دفاع مقدس نقش زیادی داشت اضافه کرد: موقعیت آذربایجان‌غربی با سایر استان‌ها حتی پنج استان درگیر جنگ به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست زیرا آن مناطق، هشت سال به دفاع پرداختند سپس زندگی عادی مردم آغاز شد اما در آذربایجان‌غربی از پیروزی انقلاب تا امروز، خط دفاع مقدس پابرجا است به طوری که همه مرزها نقش امنیتی، دفاعی، اسکانی و استقراری برای نیروهای رزم محسوب می‌شوند.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان گفت: این انتظار وجود دارد که متولیان دستگاه‌های مختلف نقش و فعالیت‌های خود را برای تحقق این پیروزی در معرض دید مردم قرار دهند به طوری که باور داریم در این خطه تلاش‌ها و فداکاری‌ها بیش از حد تصور است ولی نمایاندن و نشان‌دادن آنها بسیار ناچیز است.

شهسواری با اظهار به اینکه در طول 33 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای حراست از کشور تلاش شبانه‌روزی شکل گرفته است، اظهار داشت: باید در راستای ثبت، ضبط و انعکاس تاریخ استان گام برداشته و همچنین این مفاهیم و ارزش‌ها به نسل جدید منتقل شود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، از جنگ به عنوان گنج بی‌پایان یاد می‌کنند، بیان داشت: باید در راستای استخراج و در اختیار گرفتن این گنج و ذخایر گرانبها اهتمام شود و در این ارتباط برنامه‌‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ... به بهانه دفاع مقدس اجرا شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول