اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس

دایرة‌المعارف دفاع مقدس نباید بکر بماند

خبرگزاری فارس: دفاع مقدس دریای مواج معرفت و معنویت است که بهره‌برداری چندانی از آن نشده و بسیاری از قسمت‌های آن ناب، بکر و دست نخورده باقی مانده است.

دایرة‌المعارف دفاع مقدس نباید بکر بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان میراثی گرانسنگ در ذهن ملت ایران باقی‌مانده و از آفت تحریف مصون بماند، زیرا نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تأثیر بسزایی در اخلاق جوانان داشته و امید و انگیزه برای مبارزه با استکبار جهانی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی را به همراه دارد.

هفته دفاع مقدس، هفته یادآوری حضور معنوی اهالی عشق در میعادگاه تجدید عهد با ولی‌امر مسلمانان است تا با صراحت اعلام شود که اگر چه امروز جنس جنگ و فضای جبهه متفاوت شده و ابزار دیگری در این نبرد روی کار آمدند، اما روحیه رزم در یکایک کسانی که تا زنده‌اند، رزمنده‌اند و خود را سرباز ولایت می‌دانند، باقی بوده و اندیشه‌ها و قلب‌هایشان سرشار از انگیزه و انرژی است و تا همیشه حیات خویش، منتظر و مترصد استماع فرمان ولی‌امر مسلمانان هستند.

دشمنان پس از پیروزی انقلاب آرام ننشسته و همواره در تولید طرح و نقشه‌هایی جدید برای دست درازی به خاک، هویت، فرهنگ و منافع ملت ایران بوده و هستند و نمونه آن همان جنگ تحمیلی بود که با رشادت ملت و رهبری امامشان لوح درخشان غیرت ایرانی مسلمان شد.

اگر چه جنس و ابزار و جبهه جنگ تغییر کرده است، اما تردیدی نیست که استراتژی دشمن همیشه براندازی نظام جمهوری اسلامی و دستیابی به منافع نامشروع است.

بسیجیان که شاگردان مدرسه عشق و معنویت‌اند، باید در هفته دفاع مقدس برای فراگیری مبارزه‌های روش‌مند با متدهای جدید غرب که دقیقاً منطبق با مطالبات و علاقه‌ها و نیز نقاط ضعف نسل امروز و نقاط کور جامعه کنونی طراحی شده‌اند، فراخوان شوند تا در محضر فرماندهان حوزوی و دانشگاهی جبهه‌های جنگ نرم، آموزش دیده و برای حضور در سنگرهای نوین مبارزه تجهیز و آماده شوند.

امروز جامعه جهانی در مسیر تغییرات و تحولات در حال تجربه‌های تازه برای تجلیات جدید است و نمی‌توان با اتکاء به سبک و سیاق گذشته به آرایش‌های نظامی پیشین دلخوش بود، چرا که نیاز امروز جامعه ملی و فراملی، آرایش‌های فرهنگی و فکری است و فرق بسیجی امروز با دیروز دقیقاً همین تفاوت‌های توانایی و آمادگی در اندازه و موضوع مهارت‌هاست.

بسیجی امروز، بسیجی فرهنگی، علمی و دارای دانایی‌های بالای دینی برای شبهه‌زدایی از افکار مخاطبان در نبرد شبهه‌افزایی فتنه‌انگیزان و باطل‌اندیشان است.

آنچه که امروز حرف نخست و وسط میدان را می‌زند، عملیاتی‌شدن سلاح فرهنگی یعنی فکر و زبان و قلم است که صحت آن را می‌توان در تکثیر رسانه‌های بیگانه، حمایت از فتنه‌انگیزان و نیز تعمد دشمنان در ایجاد و تقویت تفرقه و تهدید وحدت جامعه مشاهده کرد که چگونه با دروغ، شایعه، القاء، خبرسازی و غیره در تکاپوی مشغول‌کردن ما به خودمان و نهایتاً براندازی ما به دست خودمان هستند.

نسل امروز و نسل‌های آینده، تشنه معارف تولید شده در این سال‌های خدایی است، معارفی که می‌تواند پشتوانه فرهنگی و معنوی جامعه محسوب شود و به فرهنگ غنی ما غنای بیشتری ببخشد و در واقع دفاع مقدس دریای مواج معرفت و معنویت است که بهره‌برداری چندانی از آن نشده و بسیاری از قسمت‌های آن ناب، بکر و دست نخورده باقی مانده و باید این دایرة‌المعارف غنی که هویت حقیقی ما را در دل خود جای داده است، بیشتر در کانون توجهات خود قرار دهیم.

..................................

یادداشت از مریم سرگزی

..................................

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول