اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

امیرعلی و زهرا انتخاب اول اردبیلی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در پنج ماه گذشته نام‌های امیر‌علی و زهرا انتخاب اول اردبیلی‌ها در نامگذاری فرزندانشان بود.

امیرعلی و زهرا انتخاب اول اردبیلی‌ها

عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: فراوانی نام در پنج ماه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته به طوری که نام‌های امیر‌علی در بین پسران و زهرا در بین دختران در صدر نامگذاری نوزادان اردبیلی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ماه اول امسال 337 مورد انتخاب نام امیر‌علی را شاهد بودیم و در همین مدت 315 مورد نامگذاری با اسم متبرک زهرا الهام گرفته از نام بزرگ بانوی اسلام از سوی خانواده‌ها مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به فراوانی 10 اسم اول در پنج ماه گذشته اشاره کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: بعد از امیر‌علی و زهرا، فاطمه با 223 مورد، امیر‌حسین با 209 مورد ، امیر‌مهدی با 205 مورد، ابوالفضل با 205 مورد، طاها با 202 مورد، مهدی با 190 مورد، علی با 161 مورد و امیر‌محمد با 158 مورد عنوان در صدر نامگذاری خانواده‌های اردبیلی هستند.

امینی گفت: با توجه به فراوانی یاد شده مشخص می‌گردد نام‌های مذهبی مرکب پر‌طرفدار‌ترین نام در بین مردم استان اردبیل است.

این مسئول در خصوص تغییر نام نیز عنوان کرد:‌ رویه قبلی تغییر نام مراجعه به دادگاه و ارائه دادخواست بود که با تدوین دستور‌العمل جدید در سازمان ثبت احوال و تصویب آن از سوی شورای عالی ثبت احوال تغییر نام نیز به ثبت احوال داده شد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: درخواست‌هایی که از ادارات تابعه به اداره کل ارسال می‌شود جمع‌بندی شده و به سازمان مرکزی ارسال می‌شود تا در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

امینی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در سازمان ثبت احوال نیز کمیته نام درخواست‌ ها را بررسی کرده و در صورتی که مغایرتی با دستور‌العمل جدید نداشته باشد با تغییر آن موافقت می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول